Magyarországon a hivatalos adatok szerint 35 ezer gázüzemű autó közlekedik, a szakemberek viszont azt mondják, hogy ennek több mint a duplája jár az utakon. Ma már majdnem minden típus átszerelhető erre az olcsóbb és környezetbarátibb rendszerre. Egy budapesti műhelyben naponta 3-4 kocsit alakítanak át az Európai Unió előírásainak megfelelően. Az átszerelés legalább 75 ezer forintba kerül. Steier József a műhely tulajdonosa úgy gondolja, hogy a feketepiac nem csak az árrés miatt alakult ki.
"Egyrészről az áreltérések és az adótartalom különbségekből, másrészről abból, hogy Magyarországon viszonylag lassan épülgetett a kúthálózat. Ez az utóbbi jelentősen felgyorsult, és az adótartalombeli különbség is lecsökkent."
Biztonságosan kizárólag a kútnál lehet tankolni. A kút kezelője azt mondta, nem érti, hogy viszonylag kis nyereségért miért kockáztatnak az illegális gázfejtők. A kézi átfejtés ugyanis nagyon veszélyes. Vannak, akik melegvízbe teszik a palackot, a nyomáskülönbség miatt viszont ez kockázatos, ugyanis felrobbanhat.
Egy Kecskemét környéki tanyán, a falra írt mobilszámon Lajost kellett hívni. Ő jött és tankolta a gázt a házilag barkácsolt átalakítón keresztül. Aki nála vásárolt, az literenként 43 Ft-tal fizetett kevesebbet, mintha legális kúthoz ment volna. Az árkülönbség csak az államnak hiányzik, hiszen a 43 forint a jövedéki adó. A pb-gáz forgalmazóknak az az érdeke, hogy minél többet adjanak el. A vámosok szerint azonban a nagykereskedők is tudják, hogy a fűtésre értékesített gázt autókba is töltik.
Dr. Bencze József VPOP parancsnok helyettes: "Nagyon jól tudják az értékesítők, hogy hetente, vagy kéthetente töltik azt a gáztartályt, nyilván nem fűtésre, vagy főzésre használja az illető, hanem tudható, hogy azt illegális gázüzemű járművek, illegális tankolására használja."
A Vám- és Pénzügyőrség eddig nem tudott kimutatni összefüggést az illegális gázfogalmazók között. A két gázár miatt azonban egyre többen buherálnak töltőállomásokat országszerte.
(RTL KLUB)