Az európai átlagnál jobban hat ránk a reklám

Vágólapra másolva!
A magyar fogyasztókat az európai átlagnál erősebben befolyásolja a tévében és a nyomtatott sajtóban látható hirdetés, valamint egy márkáról vagy vállalatról szerzett korábbi tapasztalat. A vásárlási döntésekben ugyanakkor világszerte egyre nagyobb szerepet játszik az interneten beszerezhető információ.
Vágólapra másolva!

A hagyományos médiareklám minden harmadik megkérdezett magyar felnőttet befolyásol, amikor hitelfelvételre vagy valamilyen banki szolgáltatás igénybe vételére készül - derül ki az AC Nielsen piackutató vállalat 41 országban, internethasználók körében végzett felméréséből.

Mp3-lejátszó, mobiltelefon, ruházatai cikk vagy súlycsökkentő termék vásárlásánál is legalább minden negyedik hazai válaszadó figyelembe veszi a tévében vagy újságokban látott hirdetéseket. Az európai átlagos mutatók ennél alacsonyabbak.

Magyarországon egy márkával vagy céggel kapcsolatos, korábbi saját tapasztalat is többet számít, mint más európai országokban. Autót vagy mobiltelefont ugyanis a magyar válaszadók 44-44 százaléka szerez be úgy, hogy támaszkodik előző vásárlásainak élményeire. A bankválasztásnál minden harmadik, nyaralás vagy szabadidő szervezésénél minden negyedik felnőtt veszi figyelembe élményeit.

Az internethasználók világszerte, így Magyarországon is kimagasló arányban élnek a lehetőségekkel, hogy körülnézzenek a weben, mielőtt döntenek vásárlásaikról. Nyaralás vagy szabadidős program előkészítésénél a netezők 71, banki szolgáltatás igénybe vétele és hitelfelvétel előtt 63, illetve 62, mobiltelefon vagy mp3-lejátszó vásárlását megelőzően 60 és 57 százaléka néz körül a világhálón.

A neten hozzáférhető vásárlási információk Magyarországon az internethasználók egyelőre alacsony - mindössze 25 százalék körüli - aránya miatt nem érvényesülnek olyan hatékonyan, mint általában a vizsgált országokban. Autóvásárlásnál a megkérdezett magyarok legtöbbjét a márka vagy a gyártó cég jó híre befolyásolja. Ékszernél és divatos ruházati cikknél a kirakat a tájékozódás legfontosabb forrása.