Újra nagyon népszerű a kazetta Japánban

Vágólapra másolva!
A digitális technológiák, a milliók által használt streaming szolgáltatások mellett újra népszerűvé válnak a műsoros kazetták Japánban. Meglepő, de elsősorban a fiatalok vásárolják azokat, akik korábban életkorukból adódóan, még nem találkoztak ilyennel.
Vágólapra másolva!

A japán fővárosban, Tokióban, egyes üzletekben külön részleget nyitottak a szalagos magnókazettáknak, annyira megnőtt az érdeklődés rájuk. Különös módon, nem az idősebb generiáció tagjai keresik, hanem elsősorban a 20-as, 30-es éveikben járó fiatalok.

magnókazetta
Új retróláz Japánban: nem csak az idősebbek, a fiatalok is egyre több magnókazettát vásárolnak (illusztráció)
Fotó: Jon Tyson / Unsplash

Ezért keresik a kazettákat a fiatalok

A Nikkeien megjelent riport szerint a kazettát vásárló fiatalok számára más minőséget jelent a zenehallgatás szalagról, mint az egyékbént általuk is használt digitális megoldásokkal, például számítógépen vagy streamingszolgáltatáson.

Akkor hallgatok zenét kazettáról, ha a zenére akarok odafigyelni

 – nyilatkozta egy boltban az egyik fiatal vásárló.

A franchise hálózatként működő zenei lemezeket árusító Tower Records egyik boltjában elmondták: az új és használt kazettákat egyaránt kínáló részlegükön most nagyjából 3000 darab közül válogathatnak a vásárlók. A részleget tavaly szeptemberben alakították ki, és akkor még csak nagyjából 500 tételt tartottak ott, az érdeklődés miatt azonban hamar bővíteni kellett a kínálatot.

A kazetták nem csak a japán vásárlók, hanem a turisták körében is népszerűek.

A kazettákkal együtt nő a bakelitlemezek népszerűsége is, igaz, ezek drágábbak mint a műsoros kazetták. Utóbbiakhoz már 1000 jen (nagyjából 2400 forint) körüli áron hozzá lehet jutni.

Egy 2022-es japán zenei kiadói felmérés szerint a zenekedvelők mintegy 60 százaléka a YouTube-ot, eredetileg videómegosztóként indult globális platformot használja zenehallgatásra. Az analóg formák iránt ugyanakkor nő az érdeklődés, a felmérés megállapításai szerint a fiatalok körében azért, mert új élményeket keresnek a digitális világon túl, míg az idősebbeknél a nosztalgia játszik szerepet ebben.

Egyre több kazettás lejátszót adnak el

Növekvő népszerűségük miatt számos könnyűzenei előadó felfedezte magának az analóg hanghordozók világát, és tudatos üzleti döntéssel adják ki anyagaikat kazettán is a CD, illetve digitális formátumok mellett.

Újra nő a hordozható lejátszók értékesítése
Fotó: Li Zhang / Unsplash

Látva az üzleti lehetőséget a kazettareneszánszban, az elektronikai termékeket gyártó Toshiba Lifestyle tavaly júliusban piacra dobta hordozható kazettás lejátszójának új változatát. 

Magyarországon ezek voltak a "walkman" néven ismert készülékek.

 A japán gyártó az 1980-as "Walky" dizánját porolta le, de a fiatal vásárlók igényei szerint képes a vezeték nélküli fülhallgatók kezelésére is.

A Side-B Creations nevű tokiói gyártó pedig azt közölte: napjainkban tízszer több kazettás lejátszót adnak el, mint 2017-ben.