A Mars Wrigley a Mars óriáscég édesipari termékeket gyártó leányvállalata, amely több mint 180 országba értékesít csokoládétermékeket, rágógumikat, gyümölcsös édességeket. Az amerikai vállalat 2019-ben hozta létre snacküzletágán belül a feltörekvő piaci részleget azzal a céllal, hogy a feltörekvő országokban elfogyasztott csokoládémennyiség megközelítse az egy főre eső évi hét kilogrammos európai átlagot. Ez még igencsak messze van. Blas Maquivar, a Mars Wrigley feltörekvő piacokért felelős üzletágának elnöke szerint a fejlődő országokban ez még csak 500 gramm, de Kenyában és Nigériában mindössze 200 gramm.
Egy indiai vagy egy mexikói ember tizedannyi csokoládét fogyaszt, mint egy európai, így hatalmas fejlődésre van lehetőség ezekben az országokban.
A cég nagy hangsúlyt fektet a fejlődő országokra, ahová az adott nép ízlését figyelembe véve fejleszti termékeit. Így történhetett, hogy Brazíliában árulnak karamellás-baconos ízű, Indiában pedig pisztáciával, sáfránnyal és mandulával készült Snickerst.
Mivel az infláció világszerte növeli a megélhetési költségeket, a Mars például több termékét kisebb változatban is elérhetővé tette, így azokból a szegényebbek is vásárolhatnak.
További részletek ide kattintva olvashatók.
A cikk kiemelt képe illusztráció.