Kiderült, hogy a magyarok milyen arányban keresnek pénzt a hobbijukból

Ebben az 5 csillagjegyben születnek a legtehetségesebb emberek ruhatervező varrás
Vágólapra másolva!
Minden tizedik magyarnak származik bevétele a hobbijából. Jelenleg az értékesítés legfőképp helyi csoportokban és közösségi csatornákon zajlik. Él bennünk a vágy a profizmusra, hiszen azok körében, akik még nem árulnak, kifejezetten vonzó, hogy saját webshopjuk legyen – mutatják a Shoptet reprezentatív felmérésének adatai. Az értékesítés legfőbb gátja az időhiány, különösen a nőknél.
Vágólapra másolva!

Kreatív nők, vállalkozó kedvű férfiak

A magyarok többségének (53 százalék) van olyan hobbija, amivel alkotnak, létrehoznak valamit. Jelenleg ez a tevékenység minden ötödik válaszadónak hoz bevételt, de a megkérdezettek közel 24 százaléka tervezi, hogy a jövőben pénzt keressen a hobbijával. Sőt, kifejezetten sokan (55 százalék) vannak olyanok is, akiknek eddig ugyan nincs még olyan hobbijuk, amivel alkotnak, most gondolkoznak azon, hogy mit is készíthetnének eladásra – mutatják a webáruházak létrehozásával és üzemeltetésével foglalkozó Shoptet reprezentatív felmérésének adatai.

Míg a kreativitás tekintetében a nők felé billen a mérleg (a nők 58, a férfiak 48 százalékának van olyan hobbija, amivel alkot), addig a vállalkozó kedv esetében pont fordított a helyzet. Arányaiban több férfi keres pénzt a szabadidős tevékenységével, mint nő (a férfiak 15 százaléka, a nők 5 százaléka), de ez változhat, hiszen azok közt, akik még nem árulnak, de tervezik, a nők vannak többségben.

Illusztráció Forrás: --

Eladni, de hol és mikor?

Az online térben látja a megoldást a válaszadók döntő többsége.

Azok közül, akik termékeiket már jelenleg is árusítják, körülbelül minden negyedik (23 százalék) helyi csoportokban és közösségi csatornán próbálkozik az eladással.

A második leggyakoribb eladási helynek az offline tér bizonyul: 18 százalék szervez garázsvásárt, vagy megy közeli vagy akár távolabbi piacokra. Az eladó elérhetőségeivel ellátott saját weboldallal a megkérdezettek 14 százaléka rendelkezik, saját webshopja azonban csak a válaszadók 6 százalékának van. Ezzel szemben az értékesítés ötletével kacérkodók körében magasan a facebookos értékesítés (53 százalék) és a saját webshop (46 százalék) terve a legnépszerűbb.

Mi kellene a nagyobb értékesítési kedvhez?

A Shoptet kíváncsi volt arra, hogy mik az eladás gátló tényezői. Tízből négy alkotó kedvű magyar érzi úgy, hogy a termékei nem eléggé magas minőségűek ahhoz, hogy azt mások megvegyék, de kb. tizedük dolgozik azon, hogyan lehetne profibb, mert a célja az eladás. A második leggyakoribb indok az időhiány volt (35 százalék), ami sokkal inkább jellemző a nőkre, mint a férfiakra: a nőknek közel a fele (44 százalék), a férfiaknak azonban alig negyede (24 százalék) válaszolta azt, hogy nincs ideje nagyobb mennyiségű terméket előállítani.

Ezeken kívül minden ötödik megkérdezett anyagi okokra is visszavezeti, hogy miért is nem vállalkozik: egyaránt 21-21 százalékuk válaszolta azt, hogy nem meri föladni a főállását, vagy hogy költségesnek találja a vállalkozás elindítását. Az eladással járó teendőket is sokan nyűgnek éreznék (19 százalék). A megfelelő platform megtalálása viszont a legtöbbüknek nem jelentene gondot (94 százalék) és az alapanyag árára sem panaszkodtak tömegével.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

mondta el Rédey Iván, a Shoptet country managere.

A kutatásról

A felmérés 1019 fő megkérdezésével készült 2022 augusztusában, amely reprezentatív a magyarországi 18-59 éves okostelefonnal rendelkezőkre kor, nem, iskolai végzettség és lakóhely szerint. A kutatást a Shoptet megbízásából az Opinio Institue Kft. készítette.