Kiderült, hogyan alakul a számlás és a feltöltőkártyás mobilelőfizetések aránya

Technology, friendship and people concept. Happy young women with smartphone at outdoor cafe cafe female coffee happy friends mobile phone technology travel women person people young friendship smiling girl drink caucasian cell together beautiful tourism
Technology, lifestyle, friendship and people concept. Happy young women with smartphone at outdoor cafe
Vágólapra másolva!
A lakosságnál az előfizetések és a hívások számában, illetve a percforgalom alakulásában is a havidíjas mobilelőfizetések kerültek túlsúlyba 2014-2021 között - közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH).
Vágólapra másolva!

A közleményben jelezték, hogy egy számlás előfizetésre jutó havi átlagos percforgalom és a hívások átlagos hossza is több mint 40 százalékkal nőtt a vizsgált időszakban, közel azonos hívásszám mellett. Ezzel szemben a feltöltőkártyás felhasználók 2021-ben 21 százalékkal kevesebb hívást kezdeményeztek havonta, mint 8 évvel ezelőtt.

Mind a feltöltőkártyás, mind a havidíjas mobiltelefon-használatban jelentősen visszaesett az indított SMS-ek átlagos havi száma - feltehetően az ingyenes üzenettovábbítási lehetőségek elterjedése miatt

- ismertették.

Képünk illusztráció Forrás: Andor Bujdoso

A lakossági vezetékestelefon-előfizetések száma a vizsgált első két évben nőtt ugyan, de csökkenő mértékben, majd 2017-ben, a DIGI adatszolgáltatásba történő bekerülésével - egy egyszeri ugrást követően - stagnálni, illetve enyhén csökkenni kezdett a megfigyelt időszak végére. Ebben a szegmensben a hívások száma drasztikusan visszaesett a percforgalom szolidabb csökkenése mellett, ami az átlagos híváshossz közel 2,5 perccel való növekedését eredményezte.

Mindhárom típusú telefonhasználat esetén a saját hálózatba irányuló hívásforgalom a legjelentősebb - bár az utóbbi 8 év alatt csökkenő - arányú.

Tavaly a vezetékes telefonról beszélők második legtöbb forgalmat jelentő hívásiránya a mobil hálózati, utána pedig a helyi, hálózaton kívüli.

Az NMHH tájékoztatása szerint a belföldi hívásforgalomban 2014 és 2021 között bekövetkezett változásokat a szolgáltatók által az átlagos havi költségmutatóhoz benyújtott adatok alapján vizsgálták.
A hatóság 2012-ben dolgozta ki az Átlagos havi költségmutatót a felhasználók tájékoztatása és a fogyasztói tudatosság fokozása érdekében.

A legnagyobb mobil- és vezetékestelefon-szolgáltatók - Magyar Telekom, Yettel, Vodafone, DIGI és Invitel - aktuálisan előfizethető díjcsomagjait alapul vevő mutatót a hatóság honlapján havi frissítéssel publikálják - idézték fel a közleményben.