Kalifornia közzétette a benzines autók kivezetésének évét

autópálya
LOS ANGELES, CA - FEBRUARY 05: Traffic on the northbound and southbound lanes of the 110 Harbor Freeway starts to stack up during rush hour traffic on February 5, 2013 in Los Angeles, United States. According to a report, traffic congestion was the second-worst in the country in the greater Los Angeles area. An average commuter spent 61 hours delayed in traffic during 2011. The cost of the wasted time and gas is about $1,300 per commuter according to a report. Kevork Djansezian/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
A héten Kalifornia állam közzétette a környezetvédelmi tervét, melynek legfontosabb eleme a benzinüzemű újautók értékesítésének teljes kivezetése 2035-ig.
Vágólapra másolva!

Kalifornia állam illetékes hivatala a héten közzétette a nagyszabású környezetvédelmi tervét, melynek legfontosabb eleme, hogy 2035-ig teljesen kivezetnék a benzinüzemű újautók értékesítését – írja a CNBC.

Amennyiben a javaslatot elfogadják, az előírná, hogy 2026-ig az újautók 35 százaléka elektromos vagy hidrogén-meghajtású legyen, de ez az arány 2030-ig elérné a 68 százalékot, 2035-ig pedig a 100 százalékot.

A közlekedési szektor szennyezésének visszafogása az állam egyik legfontosabb célkitűzése a klímavédelem terén, tekintve, hogy a gépjárművek adják a térség légszennyezésének mintegy 40 százalékát.

Hatalmas átalaulás várható a kaliforniai autópiacon Forrás: AFP/2020 Getty Images/Mario Tama

Tavaly egyébként az elektromos autók aránya 12,4 százalékos volt az értékesítések körében, ami jelentős növekedés volt a 2020-ban mért 7,8 százalékos arányhoz képest.

Várhatóan augusztusban szavaznak majd Kaliforniában a tervezet elfogadásáról, miközben eddig már 15 amerikai állam fogadott el hasonló terveket – beleértve New York, New Jersey és Pennsylvania államokat is.

Az erdőtüzektől, szárazságtól, valamint a hőmérséklet emelkedésétől egyre jobban szenvedő Kalifornia állam ezzel együtt azt célozta meg, hogy 2045-ig teljesen átáll megújuló energiára.

Vannak azonban környezetvédelmi csoportok, amelyek a jelenlegi tervezetet is kevésnek tartják. Egyesek úgy érvelnek ugyanis, hogy az autóiparban a 100 százalékos célt már 2030-ra el kellene érni, tehát öt évvel a javaslatban megfogalmazott cél előtt.