Vizsgálat indult két nagy légitársaság ellen

Koronavírus, Budapest, repülőtér, Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 2. Terminál, Ryanair
Vágólapra másolva!
Nyomozás indult a British Airways és a Ryanair ellen, mivel azok feltehetőleg megsértették a fogyasztói törvényeket a koronavírus időszaka alatt. A világjárvány miatt jelentősen nehéz helyzetbe kerülő légitársaságok szóvivői reagáltak a feltevésekre, szerintük minden esetben törvényesen jártak el.
Vágólapra másolva!

A Covid-19 járványhelyzetre való tekintettel több országban arra kérték az embereket, hogy próbálják meg elhalasztani a nem életbevágó utazásokat, ami felettébb nehéz helyzetbe sodorta a légitársaságokat. A brit Verseny- és Piacfelügyeleti Hatóság (CMA) szerint a British Airways és a Ryanair fogyasztói törvényeket sértettek meg, amikor elutasították az utasaik által kért visszatérítéseket.

Illusztráció Fotó: Csudai Sándor - Origo

A CMA vezérigazgatója, Andrea Coscelli elmondta, hogy a légitársaságoknak vissza kellett volna adniuk az emberek pénzét, hiszen olyan okok miatt kellett lemondaniuk az utazást, amiről nem tehettek.

A British Airways szóvivője tagadta a vállalatot ért vádakat, elmondása szerint a cég mindig jogszerűen járt el és segítette az ügyfeleit a nehéz helyzetekben. A Ryanair vállalatának egyik dolgozója közölte, hogy indokolt esetben visszatérítették az emberek pénzét.