Vágólapra másolva!
Amíg világgazdasági szinten zuhant a működőtőke-áramlás a koronavírus-járvány hatására, addig a Magyarországra érkező közvetlen külföldi tőkebefektetések értéke 140 százalékkal emelkedett - mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter Londonban, a Nanushka magyar divatház-hálózat helyi boltjának megnyitóünnepségén.
Vágólapra másolva!

Szijjártó Péter hangsúlyozta: a világkereskedelem értéke tavaly 9 százalékkal csökkent,

a magyar export ugyanakkor 100 milliárd euró fölé nőtt,

és Magyarország ezzel a világ országai között a 12. helyen volt a hazai össztermékhez (GDP) mért exportérték alapján.

Szijjártó Péter kijelentette: Magyarország iránytűje a koronavírus-válsághoz hasonló helyzetekben a nemzeti érdek, mivel ez kínálja a legjobb esélyt a hibák elkerülésére. Ez volt Magyarország iránytűje a járvány okozta válság kezelésében is. A kormány választotta megoldás

a magyar gazdaságtörténet eddigi legnagyobb értékű beruházásösztönző csomag összeállítása volt,

azzal a céllal, hogy el lehessen kerülni a nagyarányú munkanélküliség kialakulását.

Az eredményeket számokban lehet mérni: jelenleg 41 ezerrel több embernek van munkája Magyarországon, mint a járvány előtt, és ebben jó példát mutatott a Nanushka üzlethálózat is, amely szintén bővítette alkalmazotti állományát - mondta Szijjártó Péter.

A Nanushka londoni üzlete a Bruton Streeten Forrás: www.nanushka.com


A miniszter kulcsfontosságúnak nevezte, hogy legyenek olyan magyar vállalatok, amelyek nemcsak a magyar piacon, hanem globálisan, a nemzetközi piacokon is sikeresek. A magyar kormány mindent megtesz az e célt szolgáló kezdeményezések támogatására,

a magyar gazdaságpolitika egyik pillérét jelenti annak elősegítése, hogy a magyar vállalatok globális márkanevekké fejlődjenek

- fogalmazott Szijjártó Péter. Hozzátette: ennek a gazdaságpolitikának és a Magyarországra jellemző kreativitásnak a tökéletes kombinációja a Nanushka divatház.

Globális luxusipari márka lett a Nanushka

Baldaszti Péter, a Nanushka társtulajdonosa és ügyvezető igazgatója hangsúlyozta: a márka az utóbbi években jelentős nemzetközi sikereket ért el, a GB & Partners 2016-os befektetése nyomán négy év alatt

húszszorosára növelte árbevételét és lokális divatmárkából globális luxusipari szereplővé vált.

A Nanushka termékeit mára több mint 500 viszonteladón keresztül, 50 országban forgalmazza világszerte, online értékesítése pedig több mint száz országban elérhető. A márka 2020-ban európai viszonylatban a leggyorsabban növekvő divatipari vállalat címet nyerte el a Financial Times rangsorolása szerint.

A márka mögött álló Vanguards csoporthoz a Nanushka 2020-ban csatlakozott. A cégcsoportot Gubicza Ágoston, az EXIM Bank Exportösztönző és Növekedési Magántőkelapját is kezelő GB & Partners Kockázati Tőkealap-kezelő Zrt. vezetője és Baldaszti Péter hozta létre, hogy a Nanushka sikereihez hasonló vállalkozásokat építsen budapesti központtal, de globális jelenléttel. A divatipari cégcsoport olyan növekedési platformot biztosít feltörekvő európai divatmárkák számára, amely elősegíti az 1-5 millió eurós árbevételi szintről a 100 millió euró feletti méret elérését.