A világjárvány miatti keresletvisszaesés a német gyártót jobban érintette, mint japán riválisát. A Toyota egész csoportra kiterjedő értékesítése 2020-ban 11,3 százalékkal esett vissza, 9,528 millió autóra, szemben a VW 15,2 százalékos csökkenésével (9,3 millió eladott jármű).
Egyébként az értékesített járművek száma alapján csaknem hét évtizeden át a ranglistát az amerikai General Motors vezette, amelyet 2008-ban taszított le a trónról a Toyota.
A tavalyi év nem kedvezett az autógyártóknak sem. A vírus miatti lezárások megakadályozták az embereket az autós bemutatók látogatásában - ha egyáltalán rendeztek ilyeneket -, visszaesett keresletük az új járművek iránt, illetve a gyártók sok esetben a termelés leállítására vagy csökkentésére kényszerültek.
A Toyota azonban könnyebben vészelte át a járványt, mivel Japánt és az ázsiai régiót kevésbé érintette a járvány, mint Európát vagy az Egyesült Államokat.
Amint az autók iránti kereslet fellendül, főként Kínában, a Toyota VW és más autógyártók fő kihívása az elektromos autók iránti kereslet kielégítése lesz.
A japán gyártó értékesítésein belül az elektromos autók aránya tavaly 23 százalékra nőtt a 2019-es 20 százalékkal szemben.
Miközben a globális autóipar egyre nagyobb hangsúlyt fektet az elektromos modellekre, a világ egyik meghatározó autógyártója igen szkeptikus a témában. A Toyota szerint ugyanis indokolatlanul nagy a világméretű rajongás az elektromos autók körül. Megjegyzik, az elektromos autóknak ugyanúgy energiára van szükségük, a felhasznált áram megtermelése pedig végső soron akár növelheti is a szén-dioxid-kibocsátást, írta meg az Origo tavaly év végén.