Josh Giegel, a vállalat társalapítója, és Sara Luchian, a cég egyik igazgatója szállhattak elsőként a Hyperloop fedélzetére. A vállalat elmondása szerint mindketten alapos teszteken és képzéseken vettek részt, ezzel biztosítva, hogy felkészültek legyenek az utazásra. A Hyperloop képviselői elmondták, hogy nagy hangsúlyt fektettek a biztonságra, mindkét résztvevőt felkészítették arra, hogy vészhelyzet esetén hogyan tudják elhagyni az utazókapszulát.
Az úton még csak nem is szkafandert, hanem egyszerű farmert és pulóvert viseltek.
"Mind lelkileg, mint fizikailag jó érzés, egyikünk sem lett rosszul, egyáltalán nem éreztük magunkat hullámvasúton. A gyorsulás persze intenzívebb volt, mint ha hosszabb úton kellett volna elérni ezt a sebességet" - számolt be az élményről közvetlenül a teszt után Sara Luchian.
Kattintson a képre, és nézze meg galériánkat a nem mindennapi utazásról!
A futurisztikus közlekedési rendszer ötlete egyébként eredetileg Elon Musk, a Tesla Motors és a SpaceX űripari magánvállalkozás vezetőjének agyából pattant ki 2013-ban. Elképzelése szerint a közlekedési rendszer hatalmas átmérőjű csöveken keresztül, lebegő kapszulákban utaztatná az embereket vagy árukat óránként mintegy 1200 kilométeres sebességgel. A lebegő mágnesvasút-technológián (maglev) alapuló rendszer teljesen automata lenne, és elektromos árammal működne.
Az eredeti elképzeléseket aztán némileg megváltoztatták a rendszerek kezdeti fejlesztésében azt követően, hogy megalakult a vállalat.
A legelső tesztekre 2017-ben került sor, utassal viszont csak most, három évvel azt követően tesztelte az új találmányt a Virgin.
A cég 2021-re egy teljes értékű, emberek szállítására alkalmas kapszulát kíván üzembe állítani. Nem a Virgin Hyperloop az egyetlen cég, amelyik a koncepció megvalósításán dolgozik, de eddig csak ők teszteltek utasok részvételével.
Ahogy korábban arról már beszámolt az Origo, több országban is elkezdték megépíteni a Hyperloop-tesztpályát. A cég 2019 áprilisában kezdte el a próbákat Franciaországban, de 2018-ban már Indiában is megkezdték a föld alatti, nagy csőrendszer kialakítását.