Idén júniusban mutatták volna be egy párizsi szakkiállításon a Genesis névre keresztelt, legnagyobb titokban készített hadi fejlesztést, az eseményt azonban a koronavírus-járvány miatt töröltek. Most viszont - számol be több forrás alapján az Asia Times - közreadtak a készülő új páncélos járműről néhány információt, valamint a feltűnő kékre festett bemutató változatról készített fotókat. A páncélozott gép természetesen a megrendelő igénye szerint kaphat a hadászatban megszokott terepszíneket, a kék színre a gyártónak a figyelemfelhívás miatt esett a választása.
A Genesis két, igen fontos újdonsága közül az első az, hogy hibrid üzemű.
Az 1300 kilowatt teljesítményű elektromos, 35 tonnás tank 150 kilométerre is eljuthat 40 kilométeres óránkénti sebességet feltételezve. Ha dízel meghajtásra kapcsolják át, akkor a távolság óránként 60 kilométert megtéve, 600 kilométerre is nőhet. Az FFG szóvivője szerint az egyetlen befolyásoló tényező a jármű mérete, azaz tényleges kiépítése. A vállalat szerint azzal akár a 100 kilométres óránkénti sebesség is elérhető, mint a modern kerekes harci járművek közül jó néhánynál.
A másik újdonság az, hogy
a jármű olyan csendes, mint akár a legmodernebb polgári hibrid járművek.
A tankot komoly elektronikus és szoftveres rendszerekkel szerelték fel, valamint számos külső érzékelő segíti a személyzet dolgát. A jármű mind a nyolc kereke külön is meghajtható.
A vállalat szerint két éven belül már szállítani tudják a megrendelő igénye szerint véglegesített példányokat. Azoknak elképzelhető orvosi célú kialakítása is.
Nem a német cég az egyetlen, mely e-tankok fejlesztésén dolgozik. Az amerikai Textron Systems például nemrég azt közölte, készen állnak az M5 Ripsaw Robotic Combat Vehicle nevű, teljesen elektromos meghajtású tank szállítására az USA hadseregének, hogy azok jövőre megkezdhessék a tesztelését terepen.