Európa legnépszerűbb sörgyára olyan szeszesitalokat értékesít, mint a Tiger, a Sol vagy a Strongbow almabor.
A várható költségek enyhébb emelkedése mellett a vállalat 2020-ra is jelentős profitnövekedést vár.
Ugyanakkor Jean-Francois van Boxmeer vezérigazgató elmondta, hogy elővigyázatosak, mivel a koronavírus miatt nem lehetséges mindenre kiterjedően felmérni a piaci körülményeket.
Az elemzők átlagos becslése szerint, hat százalékos növekedést mutat majd fel a cég idén, ugyanakkor a vezérigazgató – aki 15 év után júniusban távozik a vállalattól – visszautasította, hogy megnevezze a szerintük várható növekedés mértékét.
Az előrejelzések egybevágnak a cég egy évvel ezelőtt kiadott útmutatójában szereplő adatokkal, amiben megemlítik, hogy októberre négy százalékos működési eredménnyel számolnak.
A cég 2019-ben 4,02 milliárd eurós bevételt realizált,
ami 3,9 százalékos növekedést jelent – ez összhangban van a korábbi piaci várakozásokkal is.
A negyedik negyedévben pedig 4,1 százalékkal nőtt a sörfogyasztás, amit Brazília, Vietnám és Kambodzsa erőteljes növekedése hajtott.
Összességében a nyereségnövekedés Ázsiában, azon belül Vietnámban volt a legnagyobb – ez a Heineken második legjelentősebb piaca –, valamint az amerikai kontinensen, Mexikóban, ami a cég legnagyobb piaca.