A héten a Boeing átmenetileg leállította a 737 Max gyártását, szakértők pedig úgy vélik, hogy még legalább két-három év kell ahhoz, hogy a cég teljesen kiheverje a sorozatos botrányokat. A vállalat nem szállíthatta le a megrendelőknek az eddig készült gépeket, ez pedig azért okoz komoly gondot, mert az értékesítésből befolyt összeg nagyobb részét a leszállítás után kapja meg a gyártó.
Jelenleg 400 elkészült gép vár szállításra, de a Boeing szerint az összeset csak 2021-ben lesznek képesek eljuttatni a vevőknek.
A szakértők még ennél is borulátóbbak és azt jósolják, hogy 2022 közepe előtt nagy valószínűséggel senki nem kapja meg a 737 Maxokat, ez viszont attól is függ, hogy a légügyi hatóság mikor engedélyezi újra a repülést a típus számára.
Ugyan a Boeing már korábban is képes lenne leszállítani a gépeket, de a légitársaságoknak időre van szüksége, míg integrálják azokat a flottájukba és már a havi három új gép is komoly kihívásokat jelenthet.
Emiatt az egész folyamat rendkívül időigényes lesz, ráadásul az amerikai légügyi hatóság (FAA) az összes újonnan elkészült gépet külön-külön is ellenőrzi.
Egyenlőre leépítésre nem kell számítani a Boeingnél, mert nem akarják megkockáztatni, hogy elveszítik az alkalmazottakat, akikre nagy szükség lesz, ha a gyártás újraindul.