A légitársaság, amely vásárolna a Boeing földön tartott géptípusából

San Francisco International Airport, San Francisco-i repülőtér
SAN FRANCISCO, CALIFORNIA - APRIL 24: United and American Airlines Boeing 737s taxi on the runway at San Francisco International Airport on April 24, 2019 in San Francisco, California. Boeing's first quarter profits fell 21 percent following the Boeing 737 Max technical issues that have grounded all of the Max aircraft around the world. Two Boeing 737 Max 8 aircraft crashed in a six months period. Justin Sullivan/Getty Images/AFP
Vágólapra másolva!
Úgy tűnik, a dubaji légiexpón megtört a jég, és ha csak kicsit is, de oldódott az az általános bizalmatlanság, mely a Boeing 737 MAX gépeit körüllengi a két, számos halálos áldozattal járó légi katasztrófa után. Legalábbis erre utal, hogy van egy cég, amely bevásárolna a típusból.
Vágólapra másolva!

A BBC szerint Kazahsztán nemzeti légitársasága, az Air Astana, 30 darabot vásárolna az elátkozott gépekből. Ezzel egyébként alaposan elütött a Dubai Air Show többi potenciális vásárlójától és légicégétől, akik illetve amelyek, továbbra is nagy ívben elkerülik a Boeing egykor üstökösszerű sikert elért, majd "halálgépként" hírhedtté vált 737 MAX-gépeit.

737-es gépek San Franciso repülőterén Forrás: AFP/Getty Images/Justin Sullivan

A teljes képhez persze hozzá tartozik, hogy az Air Astana egyelőre csak egy szándéknyilatkozatot tett, hivatalos megrendelést még nem adott le a 30 repülőgépre.

A cég egyébként nem is közvetlenül a flottájába, hanem a nemrégiben elindított, saját diszkont leányvállalata, a FlyArystan részére venné a gépeket.

A problémás gépeket egyébként továbbra is a földön tartják, és bár a Boeing reménykedik abban, hogy hamarosan újra a levegőbe emelkedhetnek, a légitársaságok nem ennyire optimisták. Az olyan, a 737-es családból nagy darabszámban üzemeltető cégek, mint a Southwest Airlines, elmondták, ha a MAX-ok meg is kapják a szükséges engedélyeket az újbóli repüléshez, az nem jelenti automatikusan azt, hogy rövid idő alatt visszaállítják azokat a menetrend szerinti utakra.

Idén júniusban egyébként a British Airways anyaholdingja, az IAG azt nyilatkozta a párizsi expón, hogy hajlandók lennének újabb MAX-gépeket vásárolni, de úgy tudni, a rendelést azóta sem adták le a Boeingnek.

A CNBC emellett úgy tudja, hogy a török légitársaság, az elsősorban nyaralójáratokat üzemeltető SunExpress, szintén bizalmat szavazott a gépeknek, és 10 darab MAX-típusú gépre adott le rendelést a gyártónál.