A Rebel Whopper néven elérhető hamburger Európa 2.400 éttermében kezdik el árusítani – például Spanyolországban, Németországban és Olaszországban is.
Tekintettel az Egyesült Államokban megfigyelt pozitív reakciókra, valamint a növekvő európai keresletre, a Burger King a lehető leghamarabb Európába akarta hozni termékét"
– olvasható a cég nyilatkozatában.
A gyorsétteremlánc ugyanakkor az Egyesült Államokban, az Impossible Foods húsmentes húspogácsáját használja Whopper szendvicseinél, az Impossible Whoppernél.
A Impossible Foods termékeit ugyanis nem hagyták jóvá az Európai Unióban, mert géntechnológiával módosított összetevőket tartalmaz, és a hatóságok megkövetelik az ilyen termékek szigorú tesztelését.
A növényi alapú Whopper sok új amerikai vásárlót vonzott a Burger Kingbe tavaszi debütálása után,
a lánc amerikai értékesítése 6 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben,
szemben a 2018-as hasonló időszakkal, ahol ez egy százalék volt.
A holland kormány szóvivője megerősítette, hogy az Impossible Foods a múlt hónapban kérelmet nyújtott be az Európai Élelmiszerbiztonsági Hatósághoz, és a szervezet határozatára vár.
A The Vegetarian Butchert 2007-ben alapították, és a húspogácsákon kívül növényi alapú csirkehúst, hot-dogot, kolbászt és tonhalat is készít, termékeit pedig a kontinens 17 országában értékesíti.
A céget 2018-végén az Unilever felvásárolta.
Az Euromonitor International szerint a növényi alapú húskészítmények eladása
Kelet-Európában évente átlagosan 22 százalékkal,
Nyugat-Európában 13 százalékkal, és az Egyesült Államokban 12 százalékkal növekedett éves szinten.
Érdekesség, hogy Németországban az amerikai Impossible Foods riválisának tartott Beyond Meat termékeket már lehet kapni, ezenfelül két kiskereskedelmi lánc, az Aldi és a Lidl is mintegy két hónapja árusítja saját növényi alapú húspogácsáját.