Kivonulhat a Tesco Lengyelországból

2019.09.11. 06:50

Veszteséges a Tesco áruházlánc Lengyelországban, ezért a cég a megmaradt boltjait is bezárhatja - értesült a Magyar Nemzet londoni forrásból. A vevő a lengyel piacra tavaly belépett, szintén brit kötődésű Dealz nevű diszkontlánc lehet. A Magyar Nemzet megkeresésére a Tesco-Global Áruházak Zrt. azt mondta, a lengyelországi döntés nem érinti a magyar üzleteket.

Veszteségei miatt a boltbezárások után teljes lengyelországi üzletágától megválhat a Tesco áruházlánc, és hamarosan sor kerülhet az ügylet véglegesítésére. A Magyar Nemzet cikkében közölték: Lengyelországban a vevő a Dealz diszkontlánc lehet, amely rohamtempóban terjeszkedik a közép-európai piacon.

A Tesco anyavállalat központjában azt követően került ismét napirendre a tulajdonoscsere, hogy nemrégiben újabb négy hipermarketet és egy nagykereskedelmi centrumot zártak be Lengyelországban. A lengyel kivonulás azért érdekes a magyar üzletág szempontjából, mert a Csehországban és Szlovákiában működő két másik visegrádi piaccal együtt négyen alkotják a Tesco Europe közép-európai csoportot, amelyet az anyavállalatnál jól jövedelmező leányok társaságaként tartanak számon, kivéve a lengyelországi vonalat.

IllusztrációForrás: AFP/Carl Court

A Magyar Nemzet megkereste Tesco-Global Áruházak Zrt.-t, amely azt közölte: a lengyelországi boltokat érintő döntések célja, hogy az üzletág teljesítményét javítsák, ezáltal közelítsék a másik három közép-európai piac eredményéhez. A döntések a sajátos lengyel piaci körülményekre reflektálnak, nincsenek hatással a cseh, a szlovák és a magyar üzletág működésére vagy a magyar vásárlókra  - szögezte le az áruházlánc. 

A cikkben felidézték, hogy Matt Simister, a Tesco Europe vezérigazgatója a Magyar Nemzetnek adott interjúban a nyáron úgy fogalmazott: a cseh, a szlovák és a magyar piacon nagyon erős, nyereséges áruházaik vannak. 

Akárcsak Nagy-Britanniában, a magyar kiskereskedelemben is felismerték, hogy a vásárlók egyre inkább a diszkontüzleteket keresik, és már nincs akkora igény az óriási hipermarketekre a városok szélén. Matt Simister erről azt mondta, hogy Magyarországon a hiperek átalakításával járó új stratégiájuk szerint a tízezer négyzetméternél nagyobb áruházakban optimalizálják a saját eladóteret, a kínálat minőségi irányba koncentrálódik, és ismert márkák jelennek meg bérlőkként a bevásárlóközpontokká váló épületekben - olvasható a Magyar Nemzetben.