A TGI Fridays, Carl's Jr., és Red Robin gyorsétteremlánc már mindkét cég húsmentes termékeit felvette ételkínálata közé, míg a Del Taco nemrég bemutatta húsmentes termékét, a Beyond Tacót.
Nagy a nyomás azokon a gyorséttermi láncokon, amelyek még nem jöttek ki növényi alapú ételekkel. Ilyen például a Chick-fil-A, amelynek ügyvezető igazgatója nemrég arról beszélt, hogy már vizsgálják a növényi alapú húsok bevezetésének lehetőségét.
Az igazgató szerint minden étteremlánc előbb vagy utóbb kijön egy növényi alternatívával, vagy a két nagy céggel termékeit kínálva, vagy saját valamilyen saját fejlesztésűvel.
Nemrég a Change.orgon - a különféle kezdeményezéseket kezelő weboldalon - jelent meg egy petíció, a McDonald's nagy hibája címen, amelynek aláírói nehezményezik, hogy az amerikai cég nem tervezi felvenni új kínálatába a növényi alapú húsokat – a dokumentumot eddig mintegy 200 ezren írták alá.
A McDonald's vezérigazgatója, Steve Easterbrook áprilisban azt mondta, hogy
a húsmentes hamburger koncepciója jelenleg nem fér bele a cég komplex menürendszerébe,
ugyanakkor szakértők úgy vélik, csak idő kérdése, amíg a cég is hozzáadja a növényi alapú húst a kínálatához.
Ugyanakkor a vállalat nemrég a Nestlével közösen egy húsmentes Big Vegan TS nevű hamburgert vezetett be Németországban, illetve egy vega burgert tesztelnek Dél-Ausztráliában is.
A Beyond Meat és az Impossible Foods vezetői úgy gondolják, még hosszú idő kell az összes nagy gyorsétteremlánc meghódításához.