Kína lett az elektromos autók legnagyobb csatatere

Volkswagen relies on electric cars from Zwickau ECONOMY TECHNOLOGY CAR INDUSTRY Vehicle construction Electromobility VW VOLKSWAGEN ID Turnaround Location Growth Economic activity E-mobility Electric vehicles STREAM Energy Intercourse Roamer E-car Hybrid
14 May 2019, Saxony, Zwickau: Heiko Rösch, Head of Car Body Construction, is working on a new production line for electric vehicles at the Volkswagen Sachsen plant in Zwickau. Volkswagen is currently completely converting production at its plant in Saxony to the manufacture of electric vehicles. The first vehicles are scheduled to roll off the assembly line at the end of the year. Photo: Hendrik Schmidt/dpa-Zentralbild/ZB
Vágólapra másolva!
A Volkswagen nagyjából 1 millió darabra emelné föl az elektromos autóinak gyártását 2022-ig. A német autógyártó célja, hogy maga mögé utasítsa nemcsak a Teslát, de más nagy versenytársakat is. A legnagyobb csatatér pedig Kína lehet a globális piacon.
Vágólapra másolva!

A Volkswagen (VW) jelenleg arra készül, hogy jövőre két kínai gyárban állítson elő elektromos autókat. A tervek szerint az üzemekben 600 000 járművet gyárthatnak majd. Ezzel pedig a VW azt célozza meg, hogy minden más versenytársnál jelentősebb termelés-növekedést érjen el – írja a Reuters.

Összevetésképpen, a Tesla még mindig próbálja elérni a megcélzott, 500 000 autó fölötti termelést évente a két kínai gyárában.

Ezzel együtt egyre inkább úgy tűnik, a hagyományos nagy autógyártók vezethetik az elektromos autókra történő átállás folyamatát

– mondta Max Warburton, a Bernstein Research elemzője.

Kína lehet az elektromos autók gyártóinak legfontosabb csatatere Forrás: Imaginechina/Gao yuwen - Imaginechina/Gao Yuwen

A VW eddig a gyártási infrastruktúrája miatt hátrányban volt az olyan szereplőkkel szemben, mint BMW, a Renault, a General Motors vagy a Tesla, de a német cég most abban reménykedik, hogy a hatékonyság növelésével le tudja szorítani az elektromos autóinak árait nagyjából 20 000 euróra. Ennek érdekében a VW összesen nyolc üzemét szervezi át világszerte 2022-ig, felhasználva az úgynevezett MEB platformot, amelytől a sikert várják. Végső soron a VW vezetése azt célozza meg, hogy a társaság legyen a világ legnagyobb zéró emissziós járműgyártója.

Az átállást pedig a VW abból finanszírozná, hogy 2020-ig 40 százalékra emelné a belsőégésű motorral működő SUV-ok eladási arányát a 2018-as 23 százalékról. Ezzel párhuzamosan

a tervek szerint a VW 2028-ra 22 millió elektromos autót szeretne gyártani, melyekből 11,6 milliót Kínában állítanának elő.

A kínai terjeszkedés azonban komoly kihívás lehet, amit a Tesla már a saját bőrén is tapasztalhatott. Elon Musk cége ugyanis 2016-ban még úgy számolt, hogy 2018-ra több mint 500 000 Model 3 autót gyártanak majd az országban, ami azóta sem jött össze. Erre az évre a Tesla 360-400 000 darab közötti gyártást vár mindössze. Jelenleg a Tesla abban reménykedik, hogy a 2020. június 30-án véget érő 12 hónapos időszakban már meglesz az 500 000 darab legyártott jármű.

A Tesla még mindig nem érte el Kínában a 2016-ban kitűzött céljait Forrás: Imaginechina/Shen chunchen - Imaginechina/Shen Chunchen

A VW mindeközben 30 milliárd eurót áldoz arra, hogy 2023-ig több gyárát is átalakítsa annak érdekében, hogy növelje az elektromos autók kibocsátását – ilyen átalakítások lesznek Németországban, Csehországban, valamint az Egyesült Államokban is.

Végső soron pedig 2025-re a Volkswagen lehet a világ legnagyobb elektromos autó gyártója, miközben a Tesla továbbra is csak a fogyasztóknak egy szűkebb rétegét éri majd el

– mondta Patrick Hummel, a UBS autópiaci elemzője.