Nem várt kockázatokat hozhat a cégkapu a felkészületlen vállalkozásoknak

bérszámfejtés, fizetési elszámolás, fizetett szabadság, munka törvénykönyve, Kathleen Malone adóbevallásokat vizsgál a Kentucky állam beli Covingtonban, illusztráció
Vágólapra másolva!
Idén január elsejétől kizárólag elektronikusan, a cégkapu rendszeren keresztül intézhetik adóügyeiket a hazai vállalatok, ezért a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) is minden hivatalos iratot ezen a felületen keresztül juttat el a cégek számára. Hiába előzte meg egy éves tesztidőszak a rendszer bevezetését, több cég nem készült fel kellő körültekintéssel a használatára, ami komoly kockázatot jelenthet számukra – hívja fel a figyelmet a Vámosi-Nagy Ernst & Young Ügyvédi Iroda.
Vágólapra másolva!

Már több mint fél éve kizárólag a cégkapu felületen keresztül intézhetik adóügyeiket a hazai vállalatok.

A rendszer bevezetésének célja az volt, hogy megkönnyítse a kommunikációt a cégek és a NAV között.

Az átállással azonban új problémák jelentek meg.

Hogyan kezelhetőek a társasághoz érkező nagy mennyiségű, különböző munkavállalóknak címzett iratok? Hogyan kontrollálható, hogy ki jogosult azok megnyitására? Mi történik, ha a hozzáféréssel rendelkező munkavállaló távozik a cégtől?

A cégkapu rendszer elindításával fontos adóhivatali iratok kerülhetik el az érintettek figyelmét (a kép illusztráció) Forrás: AFP/Getty Images/Mike Simons

„Egy társaság cégkapujához számos munkavállaló hozzáfér.

Bizonyos ügyek esetében így „tudta nélkül" is fontos határidőket mulaszt el a szervezet, ami jelentős következményekkel járhat" - hívta fel rá a figyelmet Bajusz Dániel, a Vámosi-Nagy Ernst & Young Ügyvédi Iroda adójogásza.

A cégeknek ezért érdemes minél hamarabb kialakítaniuk a cégkapu hozzáférési jogosultságok rendszerét és azok rendszeres aktualizálását,

hogy a felület használata a folyamatos kockázat helyett valódi előnnyé váljon - zárja közleményét a Vámosi-Nagy Ernst & Young Ügyvédi Iroda.