Az Aldi már egy ideje célul tűzte ki a műanyag elleni harcot, és azt remélik, hogy a szektorban mások is változtatnak az eddig bevett gyakorlatokon. Remélik, hogy ezt a példát más áruházaknál is követik, tekintve, hogy az FMGC-szektorban rengeteg, a környezetre káros műanyagot használnak.
A Greenpeace nevű környezetvédelmi szervezet viszont elégedetlenségnek adott hangot.
Szerintük ugyanis az egy eurócentes ár túl alacsony, ennyit pedig mindenki ki fog fizetni a zacskókért, így igazából a helyzet nem fog változni. Emellett arra is felhívják a figyelmet, hogy a bioműanyag megítélése sem egyértelmű, mivel azok lebomlásához is hosszas időre van szükség.
A szervezet szóvivője szerint a zacskókra kivetett költség helyett inkább a nem csomagolt árukra kellene kedvezményt adni, ezzel is vonzóbbá tenni a vásárlóknak a műanyagmentes megoldásokat.
Németországban az elmúlt néhány évben ugyan csökkent a műanyag zacskók használata, de tavaly így is 3 milliárd darabot használtak el a vásárlók, többségében egyszer használatos formában.