Peking százezer hidrogénmeghajtású autót szeretne 2025-ig

üzemanyagcella
120719-N-RI884-266 JOINT BASE PEARL HARBOR-HICKAM, Hawaii (July 19, 2012) A fuel cell car refuels at the Renewable Hydrogen Fueling and Production Station on Joint Base Pearl Harbor-Hickam. It is the only hydrogen station in Hawaii and about 30 hydrogen-powered vehicles use the JBPHH station. (U.S. Navy Photograph by Mass Communication Specialist 2nd Class Daniel Barker/Released)
Vágólapra másolva!
Hidrogéncellás autókat látna szívesen az utakon a kínai vezetés, hogy azok az elektromos autókkal együtt, segítsék az ország környezetvédelmi erőfeszítéseit - írja az Asia Times. 2025-re már százezer darabbal számolnak.
Vágólapra másolva!

Kínában több elektromos meghajtású jármű üzemel, mint bárhol máshol a világon. Ennek ellenére, vagy emellett is, a Kínai Tudományos Akadémia folyamatosan foglalkozik új energiaforrásokkal, illetve a meglévő megoldások enegiaátalakítási hatékonyságának növelésével.

Az egyik ilyen törekvés a meghajtásra használható hidrogéncellák fejlesztése.

Ezeknek számos előnyük van a lítium-ion technológiára épülő akkumulátorokhoz képest.

Ezek közül is talán a legfontosabb, hogy az üzemanyagcellák saját maguk termelnek villamost energiát - ez a hidrogén és az oxigén kölcsönhatására vezethető vissza -, míg a lítium-ion akkumulátoros autókat néhány száz kilométerenként tölteni kell.

A kínai vezetés rengeteg üzemanyagcellás autót látna az utakon, nem sajánlják a pénzt a szükséges fejlesztésekre Forrás: U.S. Navy/

Üzemanyagcellás autók már jelenleg is futnak az utakon - a Toyotának és a Hondának is vannak ilyen típusai -, ám ezek még drágák és a túlmelegedés következtében, a cellák gyulladásra hajlamosak lehetnek. Ezeknek a problémáknak a megoldása érdekében, a Kínai Tudományos és Technológiai Egyetem a tervek szerint már idén új katalizátort mutat be, amely képes lesz megakadályozni a gyúlékony hidrogént tartalmazó üzemanyagcellák túlmelegedését.

Pekingnek az a célja, hogy 2019-től kezdődőben, összesen 30 városban, évente 30 000 „tiszta" meghajtású jármű álljon forgalomba.

A kínai vezetés pedig nem sajnálja a pénzt ennek elérésére:

a kormány több mint 12 milliárd dollárt, azaz mintegy 3300 milliárd forintot fektetett üzemanyagcellás technológiák fejlesztésébe.

A kormányzati kutatási pénzek a hazai autógyártókat, mint például a Great Wall Motor-t, a Yutong Bus-t és a Foton Motor-t támogatják. A First Automobile Work, Kína legrégebbi autógyártója pedig bejelentette, hogy idén bemutatja legfontosabb modelljének, a Hongqi-nak üzemanyag-cellás változatát. Guangdong tartományban pedig 1,8 milliárd dolláros ráfordítással kezdték meg hidrogénautó gyár építését.