Az online vásárlások lekörözik a hagyományos kiskereskedelmet

árverés, vásárlás, aukció, verseny, kereskedelem, online, web, net, internet, számítógép
Online vásárlás illusztráció.
Vágólapra másolva!
Az online kiskereskedelem forgalma globális szinten négyszer gyorsabban bővül a hagyományos, offline kereskedelemnél, és évente közel egyötödével bővül majd a jövőben. Az elkövetkező néhány évben az európai piacokon a napi fogyasztási cikkek (FMCG) e-kereskedelmét a munka–magánélet változó dinamikája, a sűrűbben lakott területek és a praktikum iránti fogyasztói igény hajtja majd - derül ki a Nielsen piackutató legújabb, a Trade Magazin által közölt riportjából.
Vágólapra másolva!

A Nielsen „Az FMCG e-kereskedelem jövőbeli lehetőségei" című riportja 34 piacon vizsgálja, melyek a növekedés mögött húzódó hajtóerők, egyben rávilágít arra, hogy a következő években az online kiskereskedelem dinamikus fejlődése várható (évente átlagosan 18,4 százalékos).
A piackutató becslése szerint 2022-re a vizsgált országok e-FMCG-kereskedelmének éves értékbeli összforgalma 400 milliárd dollárt tesz majd ki.

Az európai vásárlók immár több mint negyede él az e-kereskedelem lehetőségeivel. Magyarországon a teljes online-piac vásárlóinak aránya 26 százalék, további 8 százalék pedig tervezi a jövőbeli internetes vásárlást.

Az online FMCG-termékek értékesítési dobogóján az Egyesült Királyság áll, ahol a teljes kiskereskedelem forgalmából 6,3 százalékot hasít ki az e-kereskedelem. A franciák közvetlenül a sarkukban vannak 6,1 százalékkal. A top ötös listára még Svájc, Olaszország és Hollandia fért fel a nyugat-európai országok közül.

Forrás: Picture-Alliance/AFP/Klaus Ohlenschläger

A Nielsen riportja öt olyan kulcstényezőt azonosít be, amelyek az FMCG e-kereskedelem főbb hajtóerőiként működhetnek a jövőt tekintve:

  • A növekedés alapjai: piacméret, bankszámla-ellátottság, internetpenetráció, okostelefon-ellátottság;
  • Makrogazdasági növekedésösztönzők: a vállalkozásindítás egyszerűsége, népsűrűség, megbízható postaszolgáltatás;
  • Társadalmi gyarapodást ösztönző tényezők: bizalom, a megtakarítással kapcsolatos attitűd;
  • Ellátási növekedési hajtóerők: az FMCG e-kereskedelemben résztvevő piaci szereplők fejlettségi foka.

– emeli ki Mathias Bernhardt, a Nielsen kereskedői kapcsolatért felelős globális vezetője.