A Tesla bekeményít, és árakat emel Kínában

Tesla, töltő
Tesla electric cars are being charged at the world's largest Supercharger station of Tesla inside an underground parking garage in Pudong district, Shanghai, China, 24 October 2017. The world's largest super charging station of Tesla was put into use in Pudong district, Shanghai, China, 24 October 2017. It will open 24 hours every day and will be incredibly powerful to charge 50 vehicles at once, with a peak power output of more than three megawatts. It's the company's 17th station in Shanghai, and they reportedly plan to install 1,000 Superchargers in China by 2017's end. With the launch of the new station, Tesla now has 1,032 Supercharger stations around the world with more than 7,300 Superchargers.
Vágólapra másolva!
A Tesla nagyjából 20 százalékkal emelte meg Kínában a Model X és S autók árát, amivel az első olyan amerikai autógyártó cég lett, amely az amerikai-kínai kereskedelmi háború hatására árat emelt a világ legnagyobb autópiacán.
Vágólapra másolva!

A Tesla kínai áremelése részben szimbolikus lépés is, mert jelzi, milyen hatással lehet az USA és Kína közti kereskedelmi konfliktus az egyes termékekre a kölcsönösen kivetett vámok miatt. Az USA-ban termelő autógyártók ugyanis a vámok hatására csak alacsonyabb haszonkulccsal tudják eladni a termékeiket a világ legnagyobb autópiacának számító Kínában, melyre azonban igen erősen támaszkodnak – írja a CNBC.

Az áremelkedések tehát végső soron ronthatják az eladási számokat,

a Teslának pedig árakat kell emelnie, mivel egyszerűen nem engedheti meg magának, hogy teljes egészében lenyelje a vámokból adódó kellemetlen hatásokat – mondta Efraim Levy, a CFRA elemzője.

Árak és piacok

A Tesla ráadásul különösen nehéz helyzetben van, mivel a vállalat igen lendületesen égeti a pénzt, és komolyan küszködik azzal, hogy profitot tudjon termelni. A kínai piac pedig kulcsfontosságú Elon Musk vállalata számára, mivel a világ második legnagyobb gazdasága adta a Tesla bevételének nagyjából 17 százalékát a múlt évben.

Egy S típusú szedán Tesla alapmodell jelenleg 849 900 jüanba (128 779 dollár) kerül a kínai piacon, szemben a májusi 710 579 jüannal. Mindeközben a Model X sportkocsi nagyjából 927 200 jüanba kerül, szemben a májusi 775 579 jüannal.

Mindeközben a Tesla tervei között szerepel egy sanghaji gyár felépítése is, hogy a cég könnyebben tudja kiszolgálni a kínai piacot, melyre évente több mint 15 ezer autót szállít.

Nem meglepő, hogy a Bloomberg információi szerint Elon Musk kedden várhatóan Sanghajba látogatott, majd a hírek szerint a szerdát és a csütörtököt Pekingben tölti. A Tesla szóvivője nem kommentálta a fenti értesüléseket.

Elon Musk cégének helyzetét is megnehezítik a vámok Forrás: Anadolu Agency/2016 Anadolu Agency/Stringer

Ezzel párhuzamosan a BMW – amely szintén gyárt az USA-ban kínai piacra szánt autókat – ugyancsak jelezte, hogy meg fogja emelni a Dél-Karolinában előállított járműveinek árát. A vállalat pénteken közölte, egyszerűen képtelen rá, hogy teljes egészében lenyelje az új vámok hatásait.

A hasonló cipőben járó, szintén német Daimler egyelőre igyekszik megtartani a versenyképes pozícióját Kínában, míg a Ford csütörtökön közölte, jelenleg még nem kíván árakat emelni, inkább összehúzza a haszonkulcsot.

A nagy összefogás

A fentiek mellett Angela Merkel német kancellár és Li Ko-csiang kínai miniszterelnök hétfőn megerősítették, hogy elkötelezettek egy multilaterális kereskedelmi rendszer mellett.

A felek Berlinben alá is írtak egy 20 milliárd eurós megállapodást,

amire hivatkozva Li hangsúlyozta, ez jó példája annak, hogy a nemzetek miként tudnának együttműködni egymással.

A partnerség egyébként több kormányzati ügynökség mellett olyan vállalatokat is érint, mint a BASF, a BMW, a Volkswagen, a Daimler, a Siemens vagy a Bosch.