Beszakadt a kínai okostelefon-piac

mobil okostelefon Kína telekom
Vágólapra másolva!
Soha nem látott csökkenést mutattak Kínában az okostelefon-eladások az idei első negyedévben. Ennek eredményeként még az iPhone-t gyártó Apple részesedése is csökkent az országban.
Vágólapra másolva!

Egy friss jelentés szerint 2018 első negyedévében 21 százalékos éves szintű csökkenéssel 91 millióra zsugorodott Kínában az okostelefonok értékesítése. A helyzet olyannyira súlyos, hogy az országban a szektor top 10 vállalatából 8-nak csökkentek az eladásai – írja a CNBC.

Az Apple ezzel együtt elveszítette a 4. helyét a kínai listán, mivel újra megelőzte a helyi Xiaomi.

Utóbbi cég produkálta egyébként a legerősebb növekedést, 37 százalékkal 12 millióra bővült az eladott készülékeinek száma.

A lista élén álló Huawei szintén 2 százalékkal tudta növelni az értékesítéseit. A jelentésből az is kiderül, hogy a kínai okostelefon piacot egyre inkább dominálja az első négy szereplő: Huawei, Oppo, Vivo, Xiaomi.

Ez a négy cég felelt a teljes kínai eladások 73 százalékáért az első három hónapban.

A top 5-ös csapat után következő gyártók azonban egyre jobban csúsznak le, amit az is bizonyít, hogy nekik összesen 19 százalékkal csökkent a piaci részesedésük 2018 első negyedévében. Az egyik legnagyobb nehézséget az jelenti, hogy csak bizonyos méret fölött engedhetik meg maguknak a vállalatok, hogy igazán versenyképes jelenlétet érjenek el egy olyan hatalmas ország egészén, mint Kína – hangsúlyozta Mo Jia, a jelentést jegyző Canalys elemzője.

A Huawei uralja a kínai okostelefon-piacot Forrás: Origo

Mindazonáltal az anyagból az is kiderül, hogy

a következő negyedévben már visszatérhet a növekedés a kínai okostelefon-piacra.

Ez elsősorban azért várható, mert a tervek szerint az Oppo, a Vivo, valamint a Huawei egyaránt új készülékeket fog piacra dobni.

Noha az új készülékek megjelenése sokakat rávehet a frissítésre, a gyártók egyre jobban figyelnek arra, hogy ne okozzanak kellemetlen túlkínálatot a piacon – tette hozzá Jia. A szakértő szerint elképzelhető, hogy a kínai okostelefon-piac egy rövid ideig tartó stagnálásnak lesz kitéve, de ez sem katasztrófa, mivel ebben az esetben a gyártócégek a kutatásra és a fejlesztésre fókuszálhatnak a marketing helyett.