A cégek vagy a magánszemélyek vásárolnak új autót?

Rendősrésg Rendőrautó Rendősrésg Rendőrautó Rendőrségi új szolgálati gépjárművek átadása
Rendőrségi új szolgálati gépjárművek átadása
Vágólapra másolva!
A Vezess.hu utánajárt, hogy az évről évre emelkedő értékesítéseket a magánszemélyek vagy a céges flottás vevők produkálják-e jellemzően? És vajon emellett mennyi az olyan céges vásárlás, ami csak egyetlen autót jelent?
Vágólapra másolva!

2018-ra 120 és 160 ezer értékesített új személyautó közé várják a piacot a lap által megkérdezettek, ami általában két számjegyű, markáns növekedésnek számít.

Az az állítás, hogy értékesítések 80 százaléka évről évre cégekhez köthető, ma már nem igaz, sőt évek óta folyamatosan távolodunk tőle.

A 2008-as pénzügyi-gazdasági válság hatására a hitelfelvétellel autókat vásárló vevők eltűntek a piacról, alapvetően a devizahitelek miatt. Ezt követően valóban a flottaeladások tartották életben a magyar gépjármű eladási piacot, az említett 80 százalékos aránnyal.

A Suzuki és a Toyota különösen megszenvedte ezt az időszakot, nem véletlen, hogy a céges flottaértékesítés felé fordultak.

A cikkben Tóth Péter, a Suzuki kereskedelmi igazgatója elmondta, hogy flottaértékesítésben az elmúlt 5 évben 250 százalékos növekedést értek el, komoly szereplővé kinőve magukat a magyar piacon. Ennek része volt az is, hogy 150 darab matricázás és fényhíd nélküli, úgynevezett ügyintézői Swiftet is vásárolt a rendőrség nettó 2,3 millió forintos darabáron, a tömegben megbúvó traffipaxozó autók céljára, fekete, fehér és szürke színekben, MZG-001 és MZG-150 közötti rendszámozással.

Ezt később darabonként 8,56 millió forintért 250 darab követte az ORFK-tól, de vásárolt autót a Suzukitól a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal is, egyes vidékfejlesztési pályázatokon pedig 500-nál is több autó talált gazdára.

A rendőrség is beszállt a flottabővítésbe "Fotó: Polyak Attila - Origo "

Manapság már úgy festenek a számok, hogy országosan, az összes márkát belevéve 64 százaléknyi céges értékesítés állt szemben 36 százaléknyi magánszemélyes vásárlással a tavalyi évben,

és a magánszemélyes vásárlások arányának lassú növekedését várják a szakemberek a következő években a régi, kedvezőtlen devizahitelek kifutásával.

A magánvásárlók aránya az egyes márkák esetében:

  • Suzuki: 66,5 százalék
  • Mazda: 65 százalék
  • Kia: 52 százalék
  • Toyota: 48 százalék
  • Renault/Dacia együtt: 45 százalék
  • Opel: 42 százalék
  • Lexus: 33 százalék
  • Ford: 27 százalék
  • Volvo: 25 százalék
  • Škoda: 18 százalék

Emellett gyakori, hogy egyéni vállalkozók (orvosok, ügyvédek, vállalkozók) cégnévre csak egyetlen autót vesznek, mert ez kedvezőbb a számukra. Az importőrök válasza erre az a reklám, hogy „flottás kedvezmények egyetlen autótól".

Bár voltak, akik titokként kezelték ezeket a számokat, de öt importőr megosztotta a saját számait a Vezess.hu-val, ez alapján az egyautós, cégnévre írt „flották" arányszámai a teljes értékesítésből az alábbiak:

  • Hyundai: kb. 33 százalék
  • Opel: 17 százalék
  • Mazda: 16 százalék
  • Volvo: 15 százalék
  • Kia: 8 százalék

A teljes cikk itt olvasható el.