Szárnyra kapott a Netflix a negyedéves adatoktól

Netflix
66214747
Vágólapra másolva!
Az Egyesült Államokban és nemzetközi szinten is simán lenyomta a Netflix az előfizetők számának növekedésére vonatkozó célokat és várakozásokat. A negyedik negyedéves eredmények hatására a vállalat részvényei új rekordot értek el.
Vágólapra másolva!

Világszerte összesen 8,3 millió új előfizetőt szerzett a Netflix a tavalyi negyedik negyedévben, ami a cég történetének legerősebb három hónapját jelenti – idézi a Business Insider a vállalat részvényeseknek írt levelét.

Nem meglepő, hogy a hétfői tőzsdezárást követően közzétett adatok hatására a társaság részvényei a zárás utáni kereskedésben 7 százalékot izmosodtak, és ezzel új csúcsra értek. A zárás előtti kereskedés során a papír nagyjából 3 százalékot emelkedett. Ez pedig sokat számíthat a közeljövőben jelentő technológiai óriások számára is.

Hasít a netes szórakozás

A Netflix a negyedéves bevételével és nyereségével megfelelt az elemzői várakozásoknak. Ezzel párhuzamosan az online műsorszolgáltató óriás

az idei első negyedévre is kedvező prognózisokat tett közzé.

Ez azért volt fontos tényező egyes befektetők számára, mert néhányan aggódtak amiatt, hogy gyenge lehet az első három hónap, mivel a Netflix ebben az időszakban nem áll elő olyan nagy dobással, mint például a Stranger Things.

További aggodalomra adott okot az elemzők körében, hogy milyen hatással lesz a cég előfizetési díjemelése az amerikai felhasználókra. A Netflix azonban mindenkit megnyugtatott, ahogy nyilvánosságra hozta, 1,98 millió nettó új előfizetőt szerzett az USA-ban, az év utolsó három hónapjában. Ezzel nemcsak az 1,29 milliós elemzői konszenzust szorította maga mögé, de a saját, 1,25 milliós korábbi prognózisát is lenyomta. Ez egyébként ugyanígy igaz volt a nemzetközi várakozásra is.

A Netflix árfolyamának változása Forrás: investing.com

A vezetőség a részvényeseknek írt levélben hangsúlyozta,

az erős teljesítmény elsősorban a saját műsoroknak volt köszönhető, illetve annak, hogy világszerte egyre népszerűbb az internetes műsorfogyasztást.

Ezzel együtt kiemelték a marketing fontosságát, és jelezték az idei marketingkiadások egy kicsit gyorsabban nőhetnek, mint a bevételek.

Számok tükrében

Tömören számszerűsítve, a Netflix az alábbi eredményeket produkálta a tavalyi negyedik negyedévben:

Az egy részvényre eső nyereség 0,41 dolláros volt, megfelelve az elemzői várakozásoknak. A negyedéves bevétel 3,28 milliárd dollár volt, szintén eltalálva a Wall Street konszenzusát.

Tovább hasít a Netflix Forrás: dpa Picture-Alliance/AFP/Alexander Heinl

Az Egyesült Államokban az előfizetők számának nettó növekedése 1,98 milliós volt, szemben az elemzők által várt 1,29 millióval, és a Netflix által előre jelzett 1,25 millióval.

Az USA-n kívül nettó 6,36 millióval gyarapodott a Netflix előfizetők száma, lenyomva az 5,05 milliós számot, melyet az elemzők és a vállalat is prognosztizált.

Az idei első negyedévre a Netflix arra számít, hogy az Egyesült Államokban 1,45, míg nemzetközileg 4,9 millió új felhasználót szereznek. Az elemzői várakozás az USA-ra 1,28, míg nemzetközileg 3,9 milliós.