Csak a NAV ad haladékot a Cégkapura

járási hivatal, Az APEH Veszprém Megyei Igazgatóságán megkezdték az egyéni vállalkozók adóbevallásainak feldolgozását
Vágólapra másolva!
Átmeneti időszakot biztosít a NAV: mégsem kötelező a Cégkaput használni januártól, hiába írtuk mi is, hogy az új évben már minden ügyintézést azon keresztül kell lebonyolítani. Minden más hivatalos céges ügyet viszont tényleg a Cégkapun keresztül kell bonyolítani már idén januártól.
Vágólapra másolva!

A cégkapura történő zökkenőmentes átállás érdekében a NAV "kellő felkészülési időt" biztosít a cégeknek és átmeneti időszakot vezetnek be a vállalkozások kérésére - írja a Hírlevél.egov.hu.

2018-ban csak adóügyekben nem kötelező még használni a Cégkaput Forrás: MTI/Nagy Lajos

Ügyfélkapu vagy Cégkapu?

Az átmeneti időszakban adóügyekben a cég választ.

Minden más fontos állami ügyben a Cégkaput kell használni.

Ilyenek lehetnek a vállalkozások bírósági ügyei, az ingatlannyilvántartások, a céges hagyatéki ügyek, de a földhivatali intéznivalók is. Sőt, ha például egy céges autót megbüntetnek gyorshajtásért, papír helyett a Cégkapura érkezik majd egy értesítés erről.

A legfrissebb információk alapján tehát:

  • minden cégnek regisztrálnia kellett a Cégkapura még 2017-ben
  • amelyik cégnek csak adóügyekben van dolga 2018-ban az állammal, választhat, hogy a Cégkapun, vagy az eddigi módon intézi ezt el,
  • minden más hivatalos ügyet a Cégkapun lehet csak intézni 2018-tól, 2019-től pedig az adóügyeket is.