Csúcsra tör a Starbucks

Starbucks
Vágólapra másolva!
A Starbucks igen jelentősen terjeszkedne Kínában. A világ második legnagyobb gazdasága ugyanis hamarosan a világ legnagyobb piaca lehet, ráadásul az amerikai óriásnak kedveznek az ország változó fogyasztásai szokásai is.
Vágólapra másolva!

A Starbucks közlése szerint a vállalat 2021-ig megduplázná üzleteinek számát Kínában – írja a Business Insider. Ráadásul tavaly a cég vezérigazgatója, Howard Schultz igen lelkesen hangsúlyozta, meggyőződése szerint idővel Kína lehagyja az Egyesült Államokat, és globálisan is a legnagyobb piacnak fog számítani, mindazok közül, melyeken a társaság jelen van.

A vezérigazgató lelkesedését támasztja alá, hogy nemrégiben a UBS két elemzője, Dennis Geiger és Lauren Silberman adatokkal is kimutatták, a Starbucksnak valószínűleg igaza van Kínával kapcsolatban.

Duplázna a Starbucks

Az elemzők úgy számolnak, hogy az idei első negyedév végére feltételezett 2542 Starbucks üzlethez képest

a vállalat öt éven belül megduplázhatja jelenlétét a világ második legnagyobb gazdaságában.

Ez legalább 500 új üzletet jelentene évenként – olvasható a jelentésben.

Tovább terjeszkedne Kínában a Starbucks Forrás: 123rf.com

Az optimista álláspont alapját a kínai kávéfogyasztási szokások megváltozása adja. A kávéfogyasztás ugyanis az elmúlt néhány évben háromszorosára nőtt az országban, a Starbucks pedig éppen ezt szeretné kihasználni. A jelentés szerint a kínai vásárlók egyre nagyobb kedvvel isszák a Starbucks termékeit.

A UBS számaiból kiderül, hogy a kínai kávéfogyasztók 78 százaléka legalább minden második héten vásárolt kávézóban kávét az elmúlt 12 hónapban, szemben az USA-ban mért 61 százalékkal.

Hűséges rajongók

Nem elhanyagolható emellett az sem, hogy a Starbucks a versenytársaihoz képest már is így igen nagy súllyal van jelen Kínában. Mi több, a Starbucks rendelkezik a leghűségesebb fogyasztói bázissal is az országban. A UBS kutatása szerint

a vállalat fogyasztóinak 50 százaléka mondta azt, keresne egy másik Starbucksot, amennyiben a szokásos üzlete bezárna.

A versenytársak fogyasztóinak körében ez az arány csupán nagyjából 30-35 százalékos volt.

Következésképpen az elemzők becslése szerint a Starbucks ambiciózus tervei és céljai reálisan elérhetők. A számítások szerint megvalósítható, hogy a társaság a következő öt évben több mint 5 ezer egységre emelje föl üzleteinek számát, illetve háromszorosára bővítse bevételét és működési eredményét a világ második legnagyobb gazdaságában.