A Hvg.hu pénteken írta meg, hogy a felvásárlás egy kölcsönös piacfelosztási alku része, az Allegro tulajdonosa, a Naspers Romániában és Portugáliában szerzett kizárólagosságot az apróhirdetési piacon, és ezért áldozta be a Jófogással szemben nyerésre álló OLX.hu-t a magyar piacon.
A Jófogást 2010-ben alapította a norvég Schibsted Media Group, és az oldal hamar piacvezetővé vált az ingyenes apróhirdetési piacon. 2013-ban azonban a csoport elvesztette előnyét, és a lengyel Allegro (amely a dél-afrikai Naspers leányvállalata) ekkor még Apród nevű oldala tört az élre.
Az Apród mellett szintén nagy forgalomra tett szert a fizetős Vatera, amely jelenleg is a legnépszerűbb apróhirdetési oldal. Az OLX a mai napig tartotta előnyét, ezért is váratlanul jött a pénteki bejelentés, hogy a Jófogás megveszi nagyobb riválisát.