Hasítanak a legnagyobb luxusmárkák

legnagyobb 10 luxusipari cég
--FILE--Pedestrians walk past an advertisement for Estee Lauder skincare products at a metro station in Shanghai, China, 19 February 2013. Demand for male skin care products is booming in Asia, as well as in China, which including Hong Kong is the largest market for mens skin care, at $974.8 million, an amount that has forecast to grow to $1.2 billion this year. Across the region, Asia accounts for US$2.1 billion, or 64%, of the $3.3 billion spent globally in 2013 on such items as male skin creams, lotions and whiteners, according to data compiled in April by Euromonitor, a market-research firm. Men are still far from rivaling women—the womens skin-care market is valued at more than 30 times the mens at $107.6 billion. But mens skin-care products are growing at a much faster pace, 9.4% compared with 4.8% for womens skin care. Alexis Perakis -Velat, vice president for Asia Pacific at LOreal SA, believes climate is a large factor in the growing male beauty trend because much of China and Korea has cold, dry winters and hot, humid summers Estee Lauder Co. is increasingly developing products for its male-targeted Lab Series first in Asia, which accounts for more than 60% of the lines business and is growing at a rate of 10% to 12%, compared with a world-wide average of 8% to 9%.
Vágólapra másolva!
Közel kétszámjegyű növekedést produkált a tíz legnagyobb luxusipari cég, ami valamivel meghaladja a szektor legnagyobb száz vállalatának 8,2 százalékos teljesítményét.
Vágólapra másolva!

A Deloitte legfrissebb, 2013-as adatokkal operáló jelentése szerint (Global Powers of Luxury Goods 2015 – Engaging the future luxury consumer)

a legnagyobbak TOP-10-es listájának növekedése a listán újoncnak számító két márkának volt köszönhető:

ugyanis az amerikai ruházati cikkeket gyártó, egyebek mellett a Tommy Hilfiger, IZOD márkáiról ismert PVH Corp 42, illetve a Hong-Kong-i Chow Tai Fook 34,8 százalékos bevételbővülést mutatott fel. (A Hong Kong-i gyökerekkel rendelkező Cheng Yu Tung család érdekeltségi körébe tartozó Chow Tai Fook érdekelt az ingatlanfejlesztés, a szállodaipar, a kaszinóüzemeltetés, szállítás, távközlés területén, ami mellett ékszeriparban képviselteti magát.)

Igaz, a listára most felkerült amerikai PVH a növekedését elsősorban annak köszönheti, hogy felvásárolta a Warnaco-t, amely a Calvin Klein termékek legnagyobb jogdíjasa. Ám ennek ellenére vitathatatlan, hogy a TOP-10 – és általában a szegmens –

növekedésének komoly hajtóerői vannak,

egyebek között a javuló fogyasztói bizalom, ami a nemzetközi aranyárak összeomlását követő „aranyláz" jelenség folyománya.

Lassult a bővülés

Az előző listán a 9. és a 10. helyet elfoglaló óriáiról ismert Rolex és a kozmetikai iparág egyik éllovasa a Shiseido kiesett a tíz legjobban teljesítők csoportjából. A többi nyolc pedig – a Swatch kivételével – 10 százalékot el nem érő növekedést mutatott fel.

Forrás: Imaginechina/He lili - Imaginechina/He Lili

A Delotte elemzése emlékeztet arra, hogy a 2011-13-as kétéves periódusban a legnagyobb 10 luxusipari cég, illetve a legnagyobb 100 vállalat eladásainak összetett éves növekedési üteme erőteljesebb – 10,2, illetve 9,8, százalék – volt.

Impozáns számok a profit soron

Habár 2012-höz képest mind a két csoport nyereségessége romlott, a luxusipar tíz legnagyobb cégéé még mindig jobb volt, mint a teljes százas listán szereplőké (11,7, illetve 10,3 százalék). A TOP-10 közül hat kétszámjegyű nettó haszonkulcsot ért el.

Forrás: Imaginechina/Guo qichang - Imaginechina/Guo Qichang

Az elsősorban azonos márkanéven futó óriáiról ismert Swatch második éve vezeti a nyereségességi listát (22,8 százalék az előző év 22,8 százalék után). De

a szektor legnagyobb a tíz cége egyaránt nyereséges maradt.

Igaz a Kering csak 0,4 százalékkal javította előző évi számait. Ez utóbbinak azonban az elsődleges oka a Groupe Fnac és a Redcats megszűntetéséből eredő veszteség, illetve az eszközök utáni értékvesztés volt. (A francia sport és életmódtermékeket gyártó Kering birtokolja egyebek mellett az Alexander McQueen, Balenciaga, Brioni, Gucci, Puma, Volcom márkákat.)

Káprázatos márkák

A TOP-10-es listán szereplő cégek közül három (LVMH Moët Hennessy-Louis Vuitton, Compagnie Financiere Richemont, Chow Tai Fook) olyan luxusipari konglomerátum, amely többfajta luxusipari kategóriában is jelen van, s többféle luxusmárka birtokosa. Két cég (The Estée Lauder és a L'Oréal Luxe) a listán a kozmetikai és az illatszeripart képviseli, kettő pedig az ékszerek és az órák világában kínál luxusmárkákat. Két cég (Kering és a Ralph Lauren Corporation) a ruházatban van otthon, s van egy – a Luxottica –, amely kiegészítőkkel foglalkozik.

Forrás: Imaginechina/Liu jianmin - Imaginechina/Liu Jianmin

Az első három – a LVMH, a Richemont és az Estée Lauder – megtartotta előző évi helyezését. Az LVMH több mint 30 luxusmárka tulajdonosa, és több mint 60 presztízsmárka tartozik a portfoliójába (közte olyanok, mint a bor és röviditalok, a kereskedelem és a média).

A cikk megjelenését a Hungaria Pezsgőpincészet Kft. támotatja.