Az adathamisítási botrányba keveredett német autógyár értékesítési rátája 1,5 százalékot esett – közölte a Bloomberg. A január–szeptemberi időszakban a Toyota 7,49 millió eladott gépjárműről, míg német konkurense 7,43 milliós értékesítésről jelentett. Bár az igazsághoz az is hozzátartozik, hogy a japán autógyárnak semmit sem kellett tennie, hogy legyűrje versenytársát, hiszen a Toyota is 1,5 százalékos visszaesésről számolt be.
A VW még fél évet sem díszeleghetett világvezető autógyártóként, amiért nem mellesleg hét évig küzdött. A német vállalatnak a dízelmotorok megbabrálása miatt 11 millió autót kell saját költségén megjavítania. A károsanyag-kibocsátási adatokkal való trükközés súlyosan visszavetette a dízelek iránti igényt. A cég az első nagyobb pofont legnagyobb piacáról kapta;
Kínában 7,4 százalékos a kereslet visszaesése az első kilenc hónapban.
A harmadik legnagyobb autógyártó konszern, a General Motors mutatói októberig 1,9 százalékot estek vissza.
Míg a Volkswagennél sorra söprik ki a csalásban érintett vezetőket, addig a Toyota épp feljavított hibridjének piaci bevezetésére készül.
A sportosabb design mellett a vállalat gazdaságosabb üzemanyag-fogyasztást ígér. A Prius még az új év beköszönte előtt elérhető lesz Japánban.
A Toyota további 1400 munkással bővít a japán gyáraiban, hogy az új Priusok és a Land Cruiserek időben elkészülhessenek. Az egyre keresettebb Prius az ázsiai szigetország exportjára is jótékony hatással van. Csak a Land Cruiserből 80 ezres kereslettel számol az autógyár.