Kínában bízik a Playboy

Hugh Hefner és fia, Marston Playboy
Hugh Hefner és fia, Marston
Vágólapra másolva!
Az elmúlt években folyamatos átalakulás és megújulás jellemzi a korábban csak férfi magazinjairól és nagy bulikról elhíresült Playboy-birodalmat. Ennek megfelelően a nyuszikat is más területeken kívánják bevetni. 
Vágólapra másolva!

Terjeszkedés

Régen úttörőként robbant be a pornográf iparágba, mostanság pedig a kínai ruházati piacon próbál domináns pozíciókra törni a Playboy Enterprises. A nyuszis logó még több ruhán és kiegészítőn fog feltűnni a következő években, ráadásul ebben nagy segítségére lehet a Handong United, mellyel 10 évre szóló licenszi megállapodást kötött a cég. A Handong fogja gyártani és forgalmazni a Playboy férfi és női divatcikkeit, ráadásul most már közel 3 500 darab outletben lesznek elérhetőek a nyuszis termékek az eddigi 3 100 helyett.

Átalakulóban a nyuszis birodalom

Az elmúlt években jelentős változásokon megy át a Hugh Hefner által fémjelzett brand. A Playmate-ekről és nyuszis lányokról ismert férfi magazin mellett (vagy lassan helyett) egyre nagyobb hangsúlyt helyez a vállalat a magasabb nyereséggel kecsegtető licenszjogok értékesítésébe. Ennek is köszönhető, hogy meg akarják hódítani a ruházati piacot.

Playmate lányok a Super Bowl utáni partin (Scottsdale, 2015. január 30.) Forrás: Associated Press

Kína azért is egyedi piac, mivel ott egyáltalán nem értékesítik a világszerte ismert Playboy magazint, mégis 97 százalékos brandismertséget (Penn Schoen Berland felmérése alapján) tudhat magáénak a cég a világ legnépesebb országának lakói körében. Persze ruházati fronton már közel 20 éve jelen van a Playboy márka a kínai piacon, így érthető ez a magas szám. Ráadásul az elmúlt egy évtizedben kb. 5 milliárd dollár árbevételt tudott realizáni az ázsiai országban, a tavalyi 500 millió dolláros érték pedig már a globális bevételek harmadát teszik ki.

De az eddigi épülő birodalmat még jobban szeretnék kiterjeszteni a ruházati termékek mellett a nyuszis logóval ellátott cipőkre, övekre, táskákra és pénztárcákra is.

Egy tajvani Playboy bolt Forrás: https://islandsidechronicles.wordpress.com/2013/01/10/playboy-in-taiwan/

Lesznek azért nehézségek is

Az átalakulás viszont nem lesz olyan könnyű, mint ahogy első hallásra tűnik, mivel a kínai márka- és logóimádó vásárlók egyre inkább szakítanak eddigi hűségükkel. Az ázsiai piacot is egyre inkább elárasztják a márkás termékek, ráadásul az interneten keresztül még több válik elérhetővé, ezáltal is kihívások elé állítva a hagyományos kiskereskedelmi forgalomban, áruházakban értékesített termékeket.

A Playboy több próbálkozása is már kudarcba fulladt például a szerencsejátékok központjának nevezett Makaóban, ahol a cég csilivili boltok megnyitásával próbálkozott, megcélozva a gazdagabb rétegeket. Ezek után a vállalat leginkább a kínai kiskereskedelemre akar koncentrálni, ahelyett, hogy Playmate-ekkel tarkított bulikat szervezzen a környék kaszinóiban.