Magyar kezdeményezés lenne a környék Facebookja

Vágólapra másolva!
Lájkolná a szomszédját? Lehetséges a közösségi média eszközeivel valódi bizalmat építeni, illetve konvertálhatók-e valóssá a virtuális kapcsolatok? Ezekre a kérdésekre is választ keres a Miutcánk.hu, amely a közös lakóhely alapján szeretne előbb online, majd pedig valós közösségeket szervezni.
Vágólapra másolva!

„Nincsen social emberek nélkül” – mondja Horváth Gáspár, a Miutcánk.hu társalapítója, aki a cég meetupján arról beszélt, hogy miközben a legtöbben már a több időzónányira élő, gyerekkori barátaikkal is újra kapcsolatba kerültek, addig a szomszédjukat továbbra is nagyon kevesen ismerik.

Ismerd meg a szomszédot

Ezen a helyzeten szeretne változtatni a tavaly indított startup, amelyik lakhely alapján szervez online közösségeket, és hosszú távon fórumot szeretne teremteni a valós ismerkedésre illetve kapcsolatteremtésre is.

Bétában

A béta verzióban futó szájtnak mára 30 ezer regisztrált tagja, és mintegy tizedennyi aktív felhasználója van. „A célunk az, hogy ez az arány jelentősen javuljon: az emberek ne csak feliratkozzanak, hanem valóban használják is az oldalt” – mondja Horváth Gáspár, aki azzal lenne elégedett, ha nyárra a feliratkozottak mintegy egyharmada rendszeresen belépne a Miutcánkra.

Formálódik

Az eddigi tapasztalatok alapján még formálódik, hogy az átlagfelhasználók mire és hogyan használják az oldalt. „Közösség ott fog kialakulni, ahol van közös pont” – mondja az alapító. Az első kapcsolatfelvételi kezdeményezések között kerestek például futópartnert, baby szittert vagy megbízható szakembereket is.

Polcot, halat, pálinkát

„Alig kezdtem el használni az oldalt, amikor a szobatársam közölte, hogy kellene neki egy polc, egy néhány háztömbbel arrébb lakó szomszédom pedig pont meg akart szabadulni egytől” – emlékszik vissza Horváth Gáspár, aki azóta már csereberélt halakat és növényeket is a szájton, sőt, egy hétvégére kölcsönadta az Activity-jét, amiért egy üveg pálinkát kapott hálából. „Azt persze senkinek nem garantálhatjuk, hogy rögtön az első nap megtalálja a polcát, amiért érdemes itt maradnia, de Budapest belső kerületeiben már egyre aktívabb közösségi életet találnak az új regisztrálók” – mondja.

Városi fiataloknak

Bár a regisztráltak között nagyon különböző emberek találhatók meg, az elsődleges célcsoportot egyelőre a városi fiatalok teszik ki. A pontos célzás azért is lényeges, mert az egyelőre bevételek nélkül működő szolgáltatás hosszú távon reklámokból akar majd megélni.

Az alapítók jelenlegi célja, hogy a vásárlói visszajelzések alapján optimalizálják a terméket, így csökkentve a lemorzsolódást, és folyamatosan növelve az aktív felhasználók számát.

Lassuló növekedés

Erre azért is nagy szükség van, mert a számok arról tanúskodnak, hogy a Miutcánk kezdetben dinamikus növekedési görbéje az utóbbi időben ellaposodni látszik. Egy november eleji cikkünk szerint az oldal felhasználóinak száma 2014 augusztusa és novembere között 25 ezerre nőtt, az azóta eltelt négy hónapban azonban csak mintegy 20 százalékkal tudtak növekedni.

A felhasználószámon és a termékfejlesztésen kívül azonban hosszabb távon a csapatnak az oldal bevételtermelő potenciáljával is foglalkoznia kell majd.

Második körös befektetés

„A projektet egy versenyen nyert összegből indítottuk, azóta pedig Balogh Ottó első körös angyalbefektéséből tartjuk fent, aminek azonban kezdünk a végére érni” – mondja Szabó Dávid ötletgazda, társalapító, aki szerint mostanra már körvonalazódott a második körös befektetés is – erről azonban részleteket nem árult el.