Az egyik kuponoldal lenyomta az összes többit

trend, Kuponguruk és bónuszmánia – könnyebben átverhetnek, mint gondolnád!
Vágólapra másolva!
Összesen 16,5 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak 2014-ben a kuponokat és napi kedvezményeket kínáló online oldalak. A növekedésért egyetlen cég felelős, amely a többiek kárára tudott bővülni.
Vágólapra másolva!

Körülbelül 16,5 milliárd forintra nőtt a kuponokat, kedvezményeket kínáló online napi ajánlatok összesített forgalma 2014-ben Magyarországon, derül ki az eNET Internetkutató és Tanácsadó Kft. jelentéséből. Az online napi ajánlatok piaca az általános kínálatú bónuszos, kuponos oldalakat, a kedvezményes szállásértékesítésre szakosodott szereplőket és az online vásárlói klubokat tömöríti. Ezek közös jellemzői: a jelentős árkedvezmények, a folyamatosan változó kínálat, és a rövid ideig elérhető és impulzív vásárlásra ösztönző ajánlatok.

Drágább utazások kuponnal

A meghirdetett ajánlatok átlagos ára 13 700 forint volt, ami 1900 forinttal több, mint 2013-ban volt. Ez főleg annak köszönhető, hogy megnőtt a nagyobb értékű utazási ajánlatok aránya, állítja az internetkutató cég. A felmérés adatai alapján tavaly a csak szállásértékesítésre szakosodott bónuszoldalak közel bruttó 3,5 milliárd forintnyi forgalmat bonyolítottak le, ez azonban csupán egy része az online értékesített szálláskuponpiacnak, hiszen a szakosodott szereplőkön kívül mások is kínálnak kedvezményes utazási ajánlatokat.

Drágább utakat veszünk kuponnal Forrás: Thinkstock

Ruhát a vásárlói klubból

A vásárlói klubok (ahol a tagok közismert márkákat vásárolhatnak jelentős kedvezményekkel) is egyre népszerűbbek, 2014-ben összesen körülbelül bruttó 3,8 milliárd forintnyi forgalmat bonyolítottak le. Az e-kiskereskedelmi trendek alapján a ruházati és a lakberendezési termékek online értékesítése a jövőben is kifizetődő lesz, véli a tanácsadó cég, így ezeknek a vásárlói kluboknak a további növekedésére számítanak.

Tarolt a Bónusz Brigád

A 2013-as évhez hasonlóan tavaly szinte egyenlő arányban értékesítettek termékeket és szolgáltatásokat a piacon, azonban az utóbbi csoport a magasabb átlagos ár miatt a teljes közvetített forgalom 77 százalékát, a meghirdetett ajánlatok 64 százalékát és az eladott bónuszok 54 százalékát adta, áll a közleményben. A Bónusz Brigád 37 százalékos növekedést könyvelt el 2013-hoz képest, ezzel szemben az immáron Zumzi néven futó kuponoldal (korábban Kupon Világ) csaknem 50 százalékot veszített az előző éves közvetített forgalomhoz képest, sőt az eNET az összes többi rendszeresen mért szereplőnél csökkenést figyelt meg.

Szavazzon!

Ön szokott kuponokat vásárolni?