Felfuttatta az NHP a furgonok eladását

Vágólapra másolva!
Döbbenetesen magas, 55 százalékos növekedés látszik a használt kishaszonjármű-piacon. A furgonok és pickupok fokozatos felfutása tavaly augusztus óta hónapról-hónapra kétjegyű.
Vágólapra másolva!

Lapunk kérdésére Erdélyi Péter, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete ügyvezető elnöke elmondta, ők maguk sem hitték volna a Növekedési Hitelprogram indulásakor, hogy ekkora hatása lesz, pedig az egyik jelentős tényező abban, hogy a flottacserék száma ilyen élesen megugrott. „Olyan ez, mint az áruházi akciók” – mondja, – „ha látjuk a kiárusítást, nem hagyjuk ki. Az NHP második köre annyira kedvezményes lehetőség, hogy sok vállalkozó erre alapozva előrehozta a vásárlást.”

Az ügyvezető hozzátette, a válság hatására elsősorban a magánvásárlók száma csökkent drasztikusan, ebből következően ezt a szegmenst lehet a legkönnyebben az ár felől megfogni. Míg 2007-ben az állomány 70 százaléka 5 évnél fiatalabb járművekből állt, jelenleg ugyanez az arány vonatkozik a 11 évesnél idősebb gépekre.

A nagyhaszonjármű-piac bővülésére szintén jótékony hatással van a növekedési hitel, és bár az egyesület arra számított, hogy a nagyteherautók kötelezően előírt átállása az Euro 6-os motorra visszaveti a forgalmat, meglepetésükre az eladások szintje a tavalyihoz közelít. „Ráadásul a kamionpiac mozgásából is arra következtethetünk, hogy a gazdasági élet már mocorog: a fellendülés többek közt annak köszönhető, hogy újra egyre több a fuvaroznivaló termék” – véli Erdélyi Péter.

Az elnök beszámolt arról, hogy míg a válság előtt inkább a hitel bővítette az eladásokat, ma ezt a funkciót az operatív lízing tölti be. Ezzel együtt a céges vásárlás mellett, jóllehet igen lassú ütemben, már érzékelhető, hogy magánvásárlók is kezdenek az újautópiacra visszaszivárogni: a számok alapján reálisnak látszik az év végére előre jelzett fejlődés.