Sokat nyernek a hollandok a foci vébén

holland válogatott, a holland válogatott a június 7-ei Indonéza elleni barátságos mérkőzés előtt
Vágólapra másolva!
Habár nem a holland válogatott számít a legesélyesebbnek a győzelemre a ma induló futball vébén, két németalföldi céget mindenképpen érdemes kiemelni, ugyanis jelentős megrendeléseket nyertek el a stadionépítésekkel kapcsolatban.
Vágólapra másolva!

3,6 milliárd dollárt költött el új stadionokra, illetve stadionfejlesztésekre Brazília a ma kezdődő labdarúgó világbajnokság előtt. Ehhez kapcsolódóan pedig egyaránt komoly megrendeléseket nyert el a holland Philips és Akzo Nobel. Amíg előbbi a világítástechnika terén vitézkedett, addig utóbbi a stadionok festésével foglalatoskodott több helyszínen is.

A világ legnagyobb világítástechnikai cégeként is ismert Philips a vébé 12 stadionja közül kilencben vállalat világítástechnikai munkálatokat, szemben az egyik legnagyobb versenytársával, a német Osrammal, amely hét stadionban dolgozott hasonló szerepkörben.

A Sao Paulo-i Corinthians Arena Forrás: AFP/Miguel Schincariol

Jó marketingnek számít a vébé

Fontos presztizskérdésnek számít mindkét holland vállalat számára, hogy részt vehettek a brazil vébé előkészületi munkálataiban. A Philipsnél arra számítanak, hogy a stadionok világítási munkálatait követően az utcai világítás terén is újabb megrendeléseket nyerhetnek el.

Ráadásul a Philips számára rendkívül fontos piacnak számít Brazília, ahol tavaly mintegy 20 százalékos értékesítés bővülésről számolt be a világítástechnika terén. A McKinsey & Co. előrejelzése szerint pedig a helyi világítótest piac a 2011-es 1,8 milliárd euróról 3,1 milliárd euróra hízhat 2020-ra.

Hasonló helyzetben található a Coral márkájú festékeiről híres Akzo Nobel is, amely tavaly már 925 millió eurós bevételt ért el Brazíliában. Ezzel a dél-amerikai ország pedig már a negyedik számú piacává lépett előre. Az elkövetkezendő években átlagosan 3,1 százalékos növekedést produkálhat a brazil festékpiac, 2016-ra pedig a 2,2 milliárd dollárt is elérheti a piac mérete a Timetric szerint.

Az Akzo Nobel összesen nyolc stadion munkálataiban vett részt, míg a versenytársak közül a PPG Industries és a Sherwin-Williams négy, illetve három esetben vállalat szerepet. Itt a nagy vesztesnek a német BASF számít, amely egyetlen egy projektet sem kapott.