Újra imádják a bőrtáskákat
Az előzetes várakozásokat megverve, kilenc százalékos növekedést könyvelt el a francia luxusóriás, a Louis Vuitton Moet Henessy (LVMH) legfontosabb, divat- és bőrcikk divíziójában. Az organikus növekedés (konstans devizaárfolyamokkal számolva) üteme 2012 első negyedéve óta nem látott szintekre emelkedett ezzel, míg az elemzők is csak hat százalékos bővüléssel számoltak.
A cég közlése szerint az új Monogram táska kollekció igen szépen teljesített. Ilyenkor elég szűkszavú a cég, például csak az értékesítési számokat tették közzé, azt is csak a legnagyobb szegmensek bontásában, a profitról pedig csak az év későbbi részében számolnak majd be. Az mindenesetre jó hír, hogy a legjelentősebb szegmens, a bőr és divatcikkek jól teljesített, hiszen itt az egyik legmagasabb a cég üzemi eredményhányada is.
Sokat segített a tavaly megvásárolt olasz, Loro Piana eredményeinek bekonszolidálása is, ami az LVMH szerint három százalékkal emelte az organikus növekedési számokat. Az óra és ékszer, valamint a parfüm és kozmetika részleg 5-5 százalékos bővülést ért el.
Ezek a számok pedig szintén megerősíteni látszanak azt, hogy a cégnél elindult valamiféle fordulat, amire egyébként már az LVMH legutóbbi jelentéséből is lehetett következtetni.
Még tavaly döntött egy stratégiaváltásról a Louis Vuitton, hogy felrázzák lanyhuló növekedésüket. A fordulat célja, hogy méginkább presztízs márkaként tekintsenek rájuk, hiszen a luxusszektor alsóbb szegmenseiből is egyre nagyobb versennyel néznek szembe, például az amerikai Michel Kors, vagy a Coach személyében.
Nem megy viszont az alkohol biznisz
Persze azért nem minden rózsaszín, hiszen, ha ránézünk a nyereségesség szempontjából szintén fontos szegmensre, a bor- és alkohol divízióra, ott három százalékos csökkenést láthatunk organikus alapon, pedig a szakértői konszenzus 3 százalékos bővülést várt.
Erre a kínai piac gyengesége nyomta rá a bélyegét, hiszen a pekingi vezetés elkötelezett az iránt, hogy visszaszorítsa a dorbézolást a céges banketteken, valamint a korrupció ellenes harc jegyében az ajándékba adott nagyértékű, prémium minőségű italok mennyiségét is kordában szeretné tartani.
A cég jelentése szerint a megrendelők, a meglévő készleteiket próbálják meg leépíteni, viszont azokat egyelőre nem pótolják olyan ütemben.
Az LVMH árfolyama közel négy százalékot ugrott a csütörtöki kereskedésben, és jelenleg 142 euró környékén jár a részvény. Január végi megugrása után még tovább menetelt az árfolyam, azonban a nemzetközi hangulat elromlásával az LVMH árfolyama is nyomás alá került. Viszont március közepétől már újra tíz százaléknál többet erősödött.
Ha pedig valóban sikeres lesz a stratégiaváltás, és annak eredményét a profitban is láthatjuk, akár még tovább is emelkedhet majd a papír.