Kína és Ázsia lehet a nagy nyertese az e-kereskedelem egyre nagyobb térhódításának derült ki az eMarketer felméséréből. A szervezet szerint még hatalmas bővülés előtt állnak az internetes vásárlások, a következő években még akár 70-80 százalékos növekedés is jöhet azután, hogy tavaly már az ezer milliárd dollárt is meghaladták az online vásárlásokból származó bevételek.
Az viszont kiemeli az eMarketer, hogy a nagyobb növekedés elsősorban azokban a régiókban követkehet be, ahol meglehetősen alacsony az interneten is vásároló fogyasztók aránya. Elsősorban a közép- és kelet Európai, valamint a dél-amerikai és afrikai országokról lehet szó, ahol a fogyasztók csupán 30-40 százaléka vásárol az interneten. Ezzel szemben az USA-ban, vagy az Egyesült Királyságban 70-80 százalékos a penetrációs ráta, ami alapvetően azt jelenti, hogy a nagyobb bővülés már nem ezekben az országokban történik. A növekedés üteme tehát meglehetősen nagy szórást mutat.
Az egyes régiókban eltérő növekedési ütemet mutató e-kereskedelem nagy nyertese Kína lesz, hiszen az ázsiai országban még mindig alacsony a penetrációs ráta, ami nagyobb növekedést vetít előre. Az ázsiai térség pedig rohamosan bővül majd a következő években, ezzel az e-kereskedelmen belül is kivívja majd az első helyet, komoly részesedést hasítva ki a nyugat-európai, és amerikai piacokról. Ha pedig az interneten vásárlók számát nézzük, akkor azt láthatjuk, hogy az idén várhatóan az egy milliárdot meghaladja majd a vásárlók száma. Az online vevők 44,4 százaléka származhat majd az ázsiai térségből, sőt, Kína 270 milliót tesz majd ki az egy milliárdból.
Nem véletlen tehát, hogy több ruhakereskedő cég is próbálja az online eladások felé terelni a vásárlók figyelmét, elég csak az H&M-re, vagy a spanyol Inditexre gondolni. Az előbbi két cég ezzel feltehetően költségoldalról próbálna előnyt szerezni, hiszen az e-kereskedelem valamennyivel kisebb munkaerőköltséget, és bérleti díjakat jelentene az azt alkalmazó cégek számára.
Legjobb tanulságként pedig éppen a Best Buy szolgálhat, aki próbál minél inkább eltolódni az online értékesítések irányába. Mivel az amerikai piacon közel 70 százalékos a penetrációs ráta, valamint több termékcsoport esetében is magas az internetes vásárlás aránya a teljes vásárláson belül, erre jó esélye is lehet a cégnek. Akár ezzel is magyarázható, a Best Buy árfolyamának idei jó szereplése, aminek esélyét már egy tavaly év végi cikkben is fejtegettük.
A Best Buy árfolyama (NYSE)