A Ford részvényei akár 50 százalékkal is felértékelődhetnek az elkövetkezendő két évben, olvasható a Barron's pénzügyi magazinban. Habár az amerikai autógyártó papírjai az elmúlt egy évben már több mint 50 százalékkal emelkedtek, ezzel még nem lőtte el minden puskaporát a Ford. A legutóbbi negyedévben Észak-Amerikában az elmúlt tíz év legmagasabb adózás előtti eredményét érte el a társaság, ugyanakkor Európában tovább nőtt a veszteség.
Pontosan az utóbbi tényező lehet az, ami még a potenciális felértékelődést támogathatja. Jobban mondva az, ha az európai piacon is sikerül megállítani a veszteségtermelést, esetleg újra nyereségessé tenni azt. Erre mutatkozik is némi esély, ugyanis áprilisban több mint másfél év után bővülni tudott az Európai Unió autópiaca. Sokan azt remélik, hogy hamarosan elérheti a mélypontot az európai autópiac zsugorodása.
Habár még túl korai lenne ezt fordulópontnak kikiáltani, mivel Franciaországban és Olaszországban még tovább csökkentek az újautó eladások. De Európa legnagyobb piacán, Németországban már csaknem 4 százalékkal több autót értékesítettek áprilisban, mint egy hónappal korábban, Spanyolországban és az Egyesült Királyságban pedig több mint 10 százalékkal ugrottak az eladási számok.
A Ford európai bevételei 3 százalékkal nőttek áprilisban a társaság szerint, amivel piaci részesedésük is hajszálnyival emelkedett. Úgy tűnik, megérte olyan új modellekbe fektetni, mint például a B-Max családi egyterű, ami akár 4 liter üzemanyagból is eljár 100 kilométeren a Ford adatai szerint. Emellett a céges autókat kedvezményesebb árakkal kezdte kínálni, ami szintén segített a bevétel növelésében.
A Ford amerikai eladásai 18 százalékkal nőttek áprilisban, ami hat éve nem látott mértékű emelkedés volt. De az autógyártónak már az első negyedéves eredménye is elég jól alakult az USA-ban, aminek következtében meg is emelte második negyedévre vonatkozó legyártandó autóinak mennyiségét.
A társaság már elkülönített tartalékokat bizonyos gyárai bezárására és konszolidációjára, amiket a működés terhére számolnak el. A Jefferies elemzője, Peter Nesvold szerint ezzel a lépéssel az eredményesség még alacsonyabb maradhat a közeli jövőben, de a későbbiekben gyorsan emelkedhet. Nesvold szerint az európai veszteségek akár felével is csökkenhetnek a következő évben, míg 2015-re 2,25 dollárra emelkedhet az egy részvényre jutó eredmény, az idei év 1,4 dolláros elemzői konszenzusáról.
A Ford árfolyama (NYSE)