A GfK szakemberei szerint a növekedés mind a napi-, mind pedig a tartós fogyasztási cikkek területén megfigyelhető lesz.
A várakozások szerint az elmúlt évekhez hasonlóan idén is a hipermarketekben történik majd a legtöbb vásárlás. Az év többi részében a kiskereskedelmi forgalom negyede bonyolódik ezekben az üzletekben, ez azonban decemberre 30 százalék fölé ugrik.
Amíg december az összes kiskereskedelmi forgalom mintegy tíz százalékáért felelős, addig bizonyos termékkörökben - különösen a műszaki cikkek és a tartós fogyasztási cikkek körében - ez az arány akár 25 - 30 százalék is lehet.
“Az idei évben a 2012-es karácsonyi forgalomnál jobbat várunk” – mondta Sztupár Andrea, a GfK Hungária Kereskedelem és Technológia területének menedzsere.
“A piac folyamatosan fejlődik, köszönhetően főként az IT, telekom és szórakoztató elektronika szektoroknak. Ezért gondoljuk, hogy 8-10 százalékkal meg fogja haladni az idei december a 2012. évi forgalmat. A slágertermék műszaki cikkek tekintetében idén a tablet, az okostelefon, az e-könyv olvasó, konyhai kisgépek, vasalók, kapszulás kávéfőzők lesznek. A LED illetve 3D tévékészülékek iránti kereslet véleményünk szerint nem fogja meghaladni a 2012. decemberi forgalmat, mivel a digitális átállás miatt sok család előrehozta vásárlását” – tette hozzá a szakember.
A kereslet élénkülése egyébként már most érezhető, pedig a karácsonyi szezon még csak néhány napja kezdődött, így a legtöbben egyelőre csak nézelődnek.