Több hír lesz a Facebook faladon

Vágólapra másolva!
Egyre több olyan ember van, aki kizárólag a Facebookról tájékozódik: azt tekinti hírnek, amire a barátai felhívják a figyelmét. A Facebook ennek a trendnek megfelelően alakítja át a faladat.
Vágólapra másolva!

A fent említett trend a másik oldalról is érzékelhető: a Facebookról a hírszájtokra és egyéb tartalomszolgáltató webhelyekre érkező forgalom az elmúlt évben csaknem megháromszorozódott, mintegy 170 százalékkal emelkedett.

A Facebook fejlesztői mindebből arra következtetnek, hogy a barátok kajafotói és a robbanásszerű sebességgel terjedő mémek mellett a minőségi írások és a hírek is egyre több felhasználót érdekelnek. Ezért a napokban bejelentették, hogy apró módosításokat végeznek a Facebook-falat összeállító algoritmusban, ami némileg nagyobb prioritást fog adni a minőségi tartalmaknak, és előnyben fogja részesíteni azokat a cikkeket, híreket, amiket sokan lájkolnak, kommentelnek vagy osztanak meg.

A közeljövőben ezen kívül bemutatják a kapcsolódó cikkek funkciót is: ha egy hírforrás megjelenik tehát a faladon egy bizonyos tartalommal, akkor az eredeti cikken túl még 2-3 "kapcsolódó hírt" is megjelenít majd a Facebook ugyanattól a forrástól.

A harmadik változás, ami a közeljövőben megjelenik nem a híreket érinti, hanem azokat a postokat, amiket kommenteltél. Minthogy a barátok vagy idegenek közötti, kommentekben folyó beszélgetések és viták alapvető építőkockái a Facebook közösségének, a jövőben újra és újra megjelennek majd a faladon azok a beszélgetések, amikhez korábban már hozzászóltál, és a hozzászólásod óta új kommentekkel frissültek.

Ugyan az alapbeállítások szerint ezekről az új kommentekről értesítést is kapsz, a statisztikák mégis azt mutatják, hogy jóval kevesebben "látogatnak el újra" egy olyan posthoz vagy megosztott linkhez, amihez korábban már hozzászóltak, ha csak az értesítést kapják meg róla, mint ha azt a Facebook újra feldobja a falukra. A fejlesztők azt remélik, hogy ezzel a változtatással (ami minden tartalomtípusra, tehát státuszfrissítésre, fotóra, videóra vagy akár belinkelt tartalomra is vonatkozik) tovább tudják bátorítani azt, hogy a Facebookon tartalmas beszélgetések vagy termékeny viták bontakozhassanak ki.

Mindez ugyanakkor pozitív fejlemény azoknak a tartalomszolgáltatóknak is, akik első sorban az üzletük népszerűsítésére használják a Facebookot, hiszen azok a postjaik, amik komoly mennyiségű visszajelzést és aktivitást generálnak sokkal nehezebben fognak "elsüllyedni" a jövőben, mint azt korábban tették.