Az M0 bővítése volt a legfontosabb közúti beruházás

Vágólapra másolva!
Ennek a kormányzati ciklusnak a legjelentősebb és az 55 milliárd forintos kivitelezési költségével a legnagyobb közúti beruházása volt a Budapestet elkerülő M0-s autópálya déli szektorának a bővítése, mondta Völner Pál, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infrastruktúráért felelős államtitkára a helyszínen sajtótájékoztatón.
Vágólapra másolva!

A szóban forgó szakasz 27 kilométer hosszú, itt a kétszer két sávos pálya kétszer három-, és egy leálló sávosra bővült, ismertette a legfontosabb adatokat az államtitkár. A bővítésnek köszönhetően a korábbi 1500 jármű helyett 2500 haladhat át óránként az M0-s déli szektorán. Miután ingyenes a körgyűrű, jelentősen tehermentesíti a főváros és az agglomerációs települések átmenő forgalmát, mondta el a politikus, megjegyezve, hogy a régióban a bécsi után ez a legforgalmasabb elkerülő út.
Loppert Dániel, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. kommunikációs vezetője hozzátette: a sávok mérete 3,5 méterről 3,75 méteresre szélesedett, ezzel az autópálya kevésbé balesetveszélyes lett.

Völner Pál elmondása szerint a bővítéssel az út biztonságosabbá vált, megszűntek a korábbi ráfutásos balesetek, valamint a sávváltáskor gyakori koccanások is. A leállósáv használata pedig megakadályozza, hogy a műszaki hibás járművek torlódást okozzanak.

Loppert Dániel arról számolt be, hogy az idén közel 500 milliárd forint értékű beruházást indított el a NIF, ebből 437 milliárdra már a szerződést is aláírták. Még tart a közbeszerzés 39 milliárd értékű infrastrukturális beruházásra, 13 milliárdnyi pedig előkészítési szakaszban van.

A fejlesztésekkel 67 kilométer gyorsforgalmi út, 29 kilométer autópálya, 72 kilométer elkerülő út épül és 388 kilométernyi utat megerősítenek a szabványos 11,5 tonnás teherbírásra, ismertette.