Az évet természetesen a közösségi médiával zárjuk #2013 #social #media

Vágólapra másolva!
Nemrég még egy trend volt, mára gyökeresen átalakította az életet és az üzletet. 2013 Közösségi-média összefoglalója tulajdonképpen ugyanaz, mint 2013 összefoglalója úgy ánblokk.
Vágólapra másolva!

Nézzük tehát a legfontosabb tényeket és fejleményeket a közösségi média világából.

Vine

A Twitter januárban indította a Vine-t, ami egy közösségi videomegosztó szájt, sima, hatmásodperces videókra alapulva. A Vine áprilisra a legtöbbször letöltött alkalmazás lett az App Store-ban, és nagy ütemben kezdte meg elszipkázni a tiniket a Facebookról. Én sokáig nem értettem, hogy mi benne a pláne, aztán egyszer kipróbáltam.

Graph Search

A Facebook is januárban indította el a Graph Search-öt, ami a korábbi, elég béna keresőjét volt hivatott felváltani. Ezzel olyan, meglehetősen indiszkrét dolgokra tudsz rákeresni, mint hogy kik azok a harminc fölötti, egyedülálló férfiak, akik lájkolni szokták a tinédzser lányod profilképeit.

Google Plus

A születésekor mindenki leszólta és rögtön temetni is kezdte a Google Plus-t, de januárban a második legtöbb aktív felhasználóval bíró közösségi szájttá avanzsált rögtön a Facebook után.

Super Bowl

Az amerikai focibajnokság nagydöntője mindig megdönt egy csomó rekordot, de most főleg az volt az érdekes, hogy a reklámok elkezdtek a képernyőn is #hashtag-eket megjeleníteni.

University of Florida

A University of Florida márciusban a világon elsőként jelentette be, hogy külön egyetemi master szakot indít a közösségi média tudományáról.

614,129,339 (igen, az hatszáztizennégymillió)

Ennyien nézték meg az év legnépszerűbb YouTube videóját a cikkünk megírásának pillanatáig. Ezt itt.

Ferenc Pápa

Az idén megválasztott Ferenc Pápa az az ember, akivel kapcsolatban a legtöbb dolgot osztották meg a Facebookon.

YouTube

Egy májusi kutatás szerint a YouTube már több 18 és 34 év közötti amerikai fiatalt ér el, mint bármelyik kábeltévé-hálózat. Szintén egy májusi kutatás világított rá arra, hogy az amerikai felnőtt korúak 72 százaléka használ valamilyen közösségi médiát.

Instagram Video

Júniusban indult a népszerű képmegosztó-app videóverziója. Júliusban a szíriai kormány, ami, legyünk őszinték, nem kap valami túl jó sajtót az utóbbi időben, elkezd Instagramot használni, hogy szimpatikusabbnak tűnjön.

NSA

Augusztusban a Facebook bejelenti, hogy az amerikai kormány 2013 első felében 25 600 állampolgárról kért tőle adatokat. Mindannyian tudjuk, hogy mi lett belőle.

306,100

Ennyi tweet jelent meg percenként Miley Cyrusról az emlékezetes VMA-s előadása alatt.

Twitter IPO

A Twitter 26 dolláros áron ment tőzsdére novemberben, és az első napot 44.9 dolláron zárta.

Snapchat

A képmegosztó szájt, amin a jórészt amerikai fiatal felhasználók szeptemberben már napi 350 millió fotót osztottak meg, két vételi ajánlatot is visszautasított: a Facebook 3 milliárd dollárt, a Google négyet kínált érte.

Selfie

Az Oxford szótár az év szavának választotta a selfie-t. Szerintük a szó használata mintegy 17 000 százalékkal volt magasabb idén, mint tavaly.

Instagram dm

Decemberben az Instagram elindította az azonnali üzenetküldő szolgáltatását

Beyoncé

Az R&B díva, minden előzetes hype és felvezetés nélkül jött ki az új albumával néhány hete. Csak annyit írt a sokmillió követőjének az Instagramon: "Meglepetés". Aztán kitette az albumot az iTunes-ra. Az első napon 365,000-en töltötték le.