Vágólapra másolva!
Az olasz Alitalia légitársaság napi 210 millió forint veszteséget termel, a kisebbségi tulajdonosának nem fűlik a foga a megmentéshez, és az oroszoknak sem kell.
Vágólapra másolva!

Cáfolta az orosz állami légitársaság, az Aeroflot, hogy bármilyen formában érdekelné a jelentősen veszteséges Alitalia légitársaság. Az orosz állami légitársaság azt közölte, hogy nem kívánja megvenni az Alitaliát, és nem kíván semmilyen formában részt venni az olasz légitársaság finanszírozásában.

Az Alitalia legnagyobb részvényese, az Air France-KLM elutasította azt a tervet, hogy készpénzzel segítse meg az eladósodott olasz vállalatot. Olasz illetékesek ezután az Aeroflottal példálóztak, mint amely megmentőként szóba jöhet.

Az Air France-KLM az olasz légitársaság részvényeinek 25 százalékát birtokolja. Az Alitalia adósságállománya eléri az 1 milliárd eurót (durván 300 milliárd forintot), napi 700 ezer euró (vagyis 210 millió forintnyi) veszteséggel működik. Az olasz cég vesztesége tavaly elérte a 280 millió eurót, és 2002 óta nem tudott nyereséget felmutatni.

Az Alitaliát az olasz kormány aligha mentheti meg, mert pár éve éppen egy állami támogatást ítélt tiltottnak az Európai Bizottság. A magyar állami légitársaság, a Malév is állami pénz evett sokáig, Brüsszel arról is kimondta, hogy az uniós jogba ütköző módon adott pénzt az állam a Malévnak, ami a légitársaság halálos ítéletének bizonyult, 2012 elején csődbe ment.