Meg kell venni a kuponos óriáscéget

Vágólapra másolva!
A korábbi tartás helyett már vételre ajánlják a Groupon részvényeit a Deutsche Bank elemzői, akik a papírokra vonatkozó célárat is jelentősen megemelték. A szakértők elsősorban a Groupon új üzleti stratégiájával indokolják optimizmusukat, miután a világ legnagyobb, online kuponokat értékesítő cége erőteljes fejlesztésekbe kezdett az ügyfelek hatékonyabb megszólítása érdekében, és a dinamikusan növekvő mobilalkalmazások területén is nagyobb növekedést ért el.
Vágólapra másolva!

A korábbi tartás helyett már vételre ajánlja a Groupon részvényeit a Deutsche Bank. A bankház ráadásul a papírok korábbi 6 dolláros célárát is megemelte, és már 10 dolláros Groupon árfolyamot vár egy éven belül. A Deutsche Bank elsősorban a Groupon új stratégiájával indokolja optimizmusát, az amerikai kuponos cég ugyanis többek között egyre nagyobb hangsúlyt kezd fektetni a dinamikusan növekvő mobilalkalmazások és a mobilos webböngészés területére.

Mobilterületen erősít a Groupon

A Groupon árbevételének negyedét már a mobilról történő vásárlások teszik ki, és a társaság közlése szerint már 7 millióan töltötték le mobil alkalmazásukat az első negyedévben. A cég összes értékesített kuponjának 45 százalékát már mobileszközök segítségével vásárolták meg az ügyfelek Észak-Amerikában az első negyedévben, míg egy évvel korábban ez az arány még 30 százalék alatti volt - derült ki a Deutsche Bank elemzéséből.

Ez annak köszönhető, hogy a cég nagy energiákat fordít egy fejlettebb keresőoptimalizált szoftver fejlesztésére, ami után a keresőmarketinget is hatékonyabban fogja tudni kihasználni. Ennek köszönhetően a Groupon több lehetséges vásárlót fog tudni megszólítani, ami után pedig 2015-re akár 30 százalékkal is magasabb lehet az adózás és kamatfizetés előtti, értékcsökkenések levonása utáni eredménye (EBITDA), mint a német cég korábban gondolta.

Forrás: Origo

Ezzel párhuzamosan folyamatosan szorul vissza a több millió reklámemail véletlenszerű kiküldésére épülő ügyfélszerzési modellje. Az elmúlt néhány évben a cég 8 milliárd dollárt költött email címek megszerzésére, ami után 200 millió fős bázisa alakult ki. Az ide kiküldött levelek viszont kevésbé voltak hatékonyak, és célzottak.

Az egyre hatékonyabb marketingtevékenységet jól jelzi, hogy a Groupon marketintköltségei 31 százalékkal csökkentek az első negyedévben egy év alatt Észak-Amerikában, és részben emiatt a régióban az egy dollár marketingköltségre jutó bruttó profit 7 dollár fölé ugrott az elmúlt negyedévekben.

Forrás: Origo

A bankház szerint jó lépés volt Andrew Mason, korábbi vezérigazgató márciusi kirúgása, ami után az alapítóknak sikerült stabilizálni a vállalatot. Maon regnálása alatt az online kuponos vállalat több mint 700 millió dolláros veszteséget halmozott fel, és a részvények árfolyama is meredek zuhanásba kezdett a 2010-es tőzsdei kibocsátásuk óta.

A felminősítésre viszont ma nagyobb ugrással reagáltak a Groupon részvényei, és már 13 százalékot erősödtek.

Groupon árfolyama (Nasdaq)

Forrás: Origo