Vegyes gyorsjelentést tett ma közzé Európa legnagyobb kiskereskedelmi lánca, a Carrefour. A vállalat működési eredménye 2,6 százalékkal volt alacsonyabb tavaly, mint 2011-ben, így 2,14 milliárd eurón alakult. Ez meglephette a Reuters által megkérdezett elemzőket, akik 2,061 milliárd euróra számítottak előzetesen.
Az árbevétel több mint 7 százalékkal esett vissza 2012-ben éves alapon, emiatt az egy részvényre jutó nyereség szintén alacsonyabb lett a 2011-eshez képest, azonban a vártnál jobban alakult 1,375 eurós értékével.
A vállalat az utóbbi időben számos nem kulcsfontosságú üzletétől vált meg, hogy a befolyó pénzből fenn tudja tartani piacvezető szerepét Nyugat-Európában, Kínában és Brazíliában. Ennek köszönhetően a nettó adósság 2,6 milliárd euróval csökkent, és már "csak" 4,32 milliárd eurót tett ki a tavalyi évben. A francia vállalat ugyanis veszített piaci részesedéséből tavaly Nyugat-Európában, elsősorban a nagy riválisnak számító Leclerc és az Intermarche előretörése miatt, ennek tudható be az éves alapon látható zsugorodás.
A társaság ebben az évben tovább kívánja folytatni terjeszkedését Latin-Amerikában és Ázsiában, valamint az üzletei design-ját is modernebbé fogja alakítani, hogy megerősítse piacvezető szerepét. A menedzsment ezen túl megerősítette, hogy 58 centes részvényenkénti osztalékot fog fizetni a tavalyi évre, ami egybevág az elemzői konszenzussal.
A cég részvényei vegyes eredményekre is pozitívan reagáltak, 2,9 százalékos emelkedést mutatnak a párizsi tőzsdén.
Carrefour árfolyama (Euronext Párizs)