Nem eszik a pizzát Kínában - Ütik a Pizza Hut tulaját

Vágólapra másolva!
Csökkenő kínai eladásokat vár a Yum! Brands a negyedik negyedévtől, amire zuhanni kezdett az árfolyam. Annak ellenére is, hogy a cég tartja idei és következő éves egy részvényre jutó nyereség előrejelzéseit.
Vágólapra másolva!

A Yum! Brands (NYSE) amerikai gyorsétterem láncokat üzemeltető céggel már bővebben is foglalkoztunk korábban. Most a vezérkar által kiadott közleménnyel kerültek ismét rivaldafénybe, ugyanis csökkentették az összbevételük több mint felét adó kínai piaci eladásokra megfogalmazott negyedik negyedéves várakozásaikat.

A KFC, a Taco Bell és a Pizza Hut éttermeinek tulaja az egy évnél hosszabb ideje nyitva tartó kínai éttermeiben 4 százalékos bevétel csökkenést jelez előre az egy évvel korábbi negyedévhez képest, míg az amerikai üzleteiben 3, az egyéb nemzetközi üzletágában pedig 4 százalékos árbevétel bővülést prognosztizál a cég.

A hírre 7 százalékos mínuszban is járt a vállalat részvényárfolyama a zárás utáni kereskedésben és jelenleg kevéssel 69 dollár felett van. A világ főbb országai közül a leggyorsabban növekvő Kínában sokat várnak a befektetők a társaság terjeszkedésétől. Jövőre újabb 700 étterem megnyitását tervezi a Yum! Brands a már meglévő közel 4000 KFC és 740 Pizza Hut mellé.

Yum! Brands (NYSE)

A közleményben a vezérigazgató David Novak pozitívan beszélt a jövőről: "a következő év újra erős lehet a kínai divíziónk számára... nagyon hiszünk benne, hogy a kínai Yum a legjobb növekedési sztori marad az étterem ágazatban".

A vállalat megerősítette az idei és a következő évi egy részvényre jutó nyereség előrejelzését, ami alapján 2012-ben 13 százalékos, 3,24 dollár részvényenkénti nyereséget, jövőre pedig 10 százalékos nettó profitot várhatunk.