Végveszélyben a hazai tulajdonú járműkereskedelem, állítják a forgalmazók

Vágólapra másolva!
Harmadik éve veszteséges a magyar járműkereskedelem, az ágazatban eddig tízezer munkahely szűnt meg, a helyzet pedig nagy valószínűség szerint tovább romlik majd - állítja a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke.
Vágólapra másolva!

A válság előtt 850 tulajdonos kezében 1100 márkaszalon volt, most 329 tulajdonos vezet 470 kereskedést, amelyekben összesen 722 márkaszalon található, és a Gémosz szerint félő, hogy a ma még magyar tulajdonban lévő kereskedések jelentős része külföldi tulajdonba kerül, és a jövedelmük is külföldre vándorol.

Az autókereskedelem már harmadik éve veszteséges, eddig tízezer munkahely szűnt meg az ágazatban, és a helyzet folyamatosan tovább rosszabbodik - mondta Gablini Gábor, a Gémosz elnöke egy keddi sajtótájékoztatón. A szervezet kifogásolja, hogy a válságadó alól nem kaptak mentesítést, ezt csak ígérték nekik, miközben az importőrök - a multinacionális cégek - igen.

A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete szerdától kampányt indít a márkaszervizek népszerűsítésére - mondta Erdélyi Péter ügyvezető elnök. A szolgáltatásuk része a munkára és alkatrészre vállalt garancia, a csereautó és az assistance szolgáltatás.

Lévai Gábor, a Magyar Lízingszövetség főtitkára az MTI-nek elmondta, hogy az autó üzletágban a finanszírozott összeg az idén azonos lesz a múlt évivel. A magánszemélyek szerződéseinek 90 százaléka forintalapú, a cégeknél ez az arány valamivel kisebb. A flottafinanszírozások fele viszont euróalapú - tette hozzá a főtitkár. Gablini Gábor elmondta: a hétfőn este a parlamentben megszavazott regisztrációsadó-csökkentés csak részben mérsékli majd az autók árát, többit az importőrök "lenyelik".