Történetének legnagyobb munkaerő-felvételét jelentette be a Volvo

Vágólapra másolva!
A kínai kézbe került Volvo agresszív termékpolitikával és több milliárd dollár befektetésével igyekszik terjeszkedni, s ennek érdekében történetének legnagyobb munkaerő-felvételére készül.
Vágólapra másolva!

A svéd autógyártó Volvo 1200 dolgozó felvételét tervezi a következő 12 hónap során, üzemanyag-hatékony gépjármű-fejlesztési programja keretében.

A felvételi keret nagy részét az elektromos hajtást is magában foglaló hatékony üzemanyag-felhasználási projekteken dolgozó kutató-fejlesztő mérnököknek különítette el a svéd vállalat, de marketing-, beszerzési, informatikus és gyártástechnológiai szakemberek felvételét is tervezi. Az új alkalmazottaknak több mint a fele dolgozik majd Svédországban.

"Bővíteni kell tevékenységünket a növekedési terveinkben szereplő versenyképes és magas üzemanyag-hatékonysággal rendelkező termékek kifejlesztésének támogatására" - mondta Stefan Jacoby, a Volvo vezérigazgatója.

A dolgozók felvételéről szóló bejelentés előtt alig egy hónappal közölte a Volvo, hogy 11 milliárd dollárt fordít a következő öt évben nemzetközi terjeszkedésének finanszírozására.

"A mostani lesz a Volvo Car Corp. által valaha végrehajtott legnagyobb dolgozó-felvételi program" - mondta Bjorn Sallstrom, az autógyár HR elnökhelyettese. "Az új mérnökökre a vállalat vezetése által kidolgozott agresszív termékpolitikában lefektetett új technológiák és új modellek kifejlesztéséhez lesz szükség" - tette hozzá.

Az autógyár szerint 2010 a fordulat éve volt az autóiparban. A Volvo eladásai több mint 11 százalékkal nőttek az előző évihez képest, és 2011 is jól kezdődött, növekedést mutatnak mind az európai, mind az észak-amerikai eladásai.

A Volvo a nemzetközi pénzügyi válság idején mintegy 25 százalékkal csökkentette eredetileg 25 ezres alkalmazotti létszámát. Jelenleg 19 500 alkalmazottat foglalkoztat a Volvo, ebből 13 ezret Svédországban.

A Volvo Cars tavaly került át 1,5 milliárd dolláros vételár ellenében az amerikai Ford Motor Co. autógyártól a kínai Geely Holding Group autógyár tulajdonába.